J 2021

Mediálne dialógy alebo grilling respondentov

BUČEK, Jaroslav

Základní údaje

Originální název

Mediálne dialógy alebo grilling respondentov

Autoři

BUČEK, Jaroslav

Vydání

Orbis communicationis, Praha. UJAK, Universita J. A.Komenského, 2021

Další údaje

Jazyk

slovenština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizace

Univerzita Jana Amose Komenského Praha s.r.o. – Repozitář

Klíčová slova česky

recipeinet, moderátor, politik, grilling

Klíčová slova anglicky

Strenght of the anchor in media dialogues.

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 21. 4. 2022 14:41, Ing. Kateřina Lendrová

Anotace

V originále

Moc moderátora v mediálnych dialógoch spôsobuje často konflikt záujmov. Publikum (recipient) vníma niektoré dialogické produkty s politikmi ako istú formu zábavy infotainment (informácia a zábava), alebo ako confrontainment (konfrontácia pre pobavenie). Mediálny dialóg sa riadi normami inštitucionálneho žánru a mediálny dialóg sa stáva asymetrický. Otázky formuluje iba moderátor, politik má za úlohu odpovedať. Rozhovor moderátora s politikom je vyjednávaním aj o kvalite otázky, o dostatočnosti, či nedostatočnosti odpovede. Mediálny dialóg moderátora a politika (politický dialóg) je predovšetkým zdrojom informácií a informatívnosť je jeho primárnou funkciou. Kontroverznosť je pre výsledný komunikát konštitutívnym rysom.

Anglicky

During the process of complex exploitation of the mass communication we can realize that it makes use of and covers up even personal communicational roles, processes and situations. The communication of the anchor in massmedia communication presents the results of the team that participates in mass (mostly media) communication.There is significant difference between position of politicians and of a moderator in mass media dialogue. Grilling, infotainmnet and confrontainment are gaining ground and taking prominent place.