STÁREK, Lukáš. School interacting with the pupil's family. Elementary Education Online. Kyrenia, Turkey: Siree Publications, roč. 20, č. 5, s. 3778-3789. ISSN 1305-3515. doi:10.17051/ilkonline.2021.05.416. 2021.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název School interacting with the pupil's family
Autoři STÁREK, Lukáš.
Vydání Elementary Education Online, Kyrenia, Turkey, Siree Publications, 2021, 1305-3515.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50302 Education, special
Stát vydavatele Turecko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Organizace Univerzita Jana Amose Komenského Praha s.r.o. – Repozitář
Doi http://dx.doi.org/10.17051/ilkonline.2021.05.416
Klíčová slova anglicky Environment;Family;Rlationships;School
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: Roman Zezulka, učo 1135. Změněno: 29. 3. 2021 10:18.
Anotace
Equal opportunity and fair access to quality education for children/pupils/students should be among the basic pillars of human rights. One of the major influences, and not only in pedagogical, social, economic and cultural terms, is the family. It influences the outcomes of pupils’ school success, the educational process and, last but not least, the life and career track too. Another of the main pillars that undeniably influence the upbringing, education and whole development of an individual is the educational institution. The pace of society stemming from a stressful environment that is hectic, and ethically and morally, in certain areas, socially unanchored, and felt not only by the parents themselves also increases the gap in family relationships. The family is more isolated from the world around them, and an increasing number of parents are unable to handle the child-raising process and attempt to shift certain areas of child-raising and responsibility to various institutions and specialists.
Vytisknout
Přidat do schránky Zobrazeno: 29. 3. 2024 11:49