C 2020

Umění dialogu. Zvládání konfliktu

URBANOVÁ, Martina

Základní údaje

Originální název

Umění dialogu. Zvládání konfliktu

Název anglicky

The art of dialogue. Conflict management

Autoři

URBANOVÁ, Martina

Vydání

1. vyd. Plzeň, Rétorika nejen pro právníky, od s. 173-192, 20 s. Literární styl. Literární činnosti a technika. Efektivnost využívání jazyka. Spisovatelská činnost. 2020

Nakladatel

Aleš Čeněk

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Odkazy

URL

Organizace

Právnická fakulta – Masarykova univerzita – Repozitář

ISBN

978-80-7380-809-9

Klíčová slova česky

Dialog; diskuse; nesrozumitelnost; empatie; konflikt; asertivní chování ; vyjednávání; spolupráce

Klíčová slova anglicky

Dialogue; discussion; incomprehensibility; empathy; conflict; assertive behaviour; negotiation; cooperation
Změněno: 18. 3. 2021 01:50, RNDr. Daniel Jakubík

Anotace

ORIG EN

V originále

Kapitola Umění dialogu se věnuje dialogu, který spočívá v rovnoměrné výměně informací, která je klíčová a týká se všech účastníků dialogu. Jsou uvedeny hlavní zásady diskuse, která je založena na dialogu. K hlavním nešvarům dnešní doby patří skákání do řeči a nesrozumitelnost. Častým nedostatkem je i nízká míra empatie. Kapitola Zvládání konfliktu se věnuje konfliktu a jeho řešení, s důrazem na aktivní řešení konfliktů. Připomenuto je asertivní a neasertivní chování, agresivní a manipulativní chování. Pozornost je věnována vyjednávání vedoucí k dohodě, kde převládá spolupráce místo soupeření.

Anglicky

The chapter The art of dialogue focuses on dialogue, which is based on an equal information exchange that is essential and concerns all of the participants of the dialogue. The text mentions the main principles of discussion, which is based on a dialogue. Some of the main problems of today’s communication are interruption of speech and incomprehensibility. Common deficiency is also a low empathy rate. The chapter Conflict management focuses on conflict and its resolution with emphasis on an active problem solving. It also mentions assertive and non-assertive behaviour, aggressive and manipulative behaviour. The attention is also brought to negotiation leading to an agreement where cooperation prevails over quarrel.
Zobrazeno: 1. 7. 2025 22:55