STÁREK, Lukáš. Definition of Substitute Family Care and Issues of the School Environment. Journal of Education and Training Studies. 9450 SW Gemini Dr. #99416 Beaverton, OR: Redfame Publishing, roč. 8, č. 9, s. 43-53. ISSN 2324-805X. doi:10.11114/jets.v8i9.4954. 2020.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Definition of Substitute Family Care and Issues of the School Environment
Autoři STÁREK, Lukáš (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Journal of Education and Training Studies, 9450 SW Gemini Dr. #99416 Beaverton, OR, Redfame Publishing, 2020, 2324-805X.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50302 Education, special
Stát vydavatele Spojené státy
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/46358978:_____/20:00000077
Organizace Univerzita Jana Amose Komenského Praha s.r.o. – Repozitář
Doi http://dx.doi.org/10.11114/jets.v8i9.4954
Klíčová slova anglicky family;school;substitute family care
Změnil Změnil: Roman Zezulka, učo 1135. Změněno: 16. 3. 2021 15:28.
Anotace
As part of the transformation of the care system for children at risk in the Czech Republic, alternative family care has a fundamental priority over the placement of children in institutional care. Nowadays, teachers increasingly encounter a child living in a foster family at school. The educational program reflects various situations in the life of children who preceded their placement in foster care. These specific life experiences prevent children from establishing successful relationships, respecting boundaries and successfully participating in their educational process.
Vytisknout
Přidat do schránky Zobrazeno: 29. 3. 2024 01:55