J 2020

Definition of Substitute Family Care and Issues of the School Environment

STÁREK, Lukáš

Základní údaje

Originální název

Definition of Substitute Family Care and Issues of the School Environment

Autoři

STÁREK, Lukáš (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Journal of Education and Training Studies, 9450 SW Gemini Dr. #99416 Beaverton, OR, Redfame Publishing, 2020, 2324-805X

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50302 Education, special

Stát vydavatele

Spojené státy

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/46358978:_____/20:00000077

Organizace

Univerzita Jana Amose Komenského Praha s.r.o. – Repozitář

Klíčová slova anglicky

family;school;substitute family care
Změněno: 16. 3. 2021 15:28, Roman Zezulka

Anotace

V originále

As part of the transformation of the care system for children at risk in the Czech Republic, alternative family care has a fundamental priority over the placement of children in institutional care. Nowadays, teachers increasingly encounter a child living in a foster family at school. The educational program reflects various situations in the life of children who preceded their placement in foster care. These specific life experiences prevent children from establishing successful relationships, respecting boundaries and successfully participating in their educational process.