Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{42868, author = {Stárek, Lukáš and Klugerová, Jarmila}, article_location = {Prešov}, article_number = {2}, keywords = {safety;emergencies;protection;educational proces;pupil}, language = {cze}, issn = {2585-7363}, journal = {Štúdie zo špeciálnej pedagogiky/Studies in Special Education}, title = {Vzdělávací aspekty v oblasti mimořádných událostí u žáků ze socioekonomicky znevýhodněného prostředí}, url = {https://www.unipo.sk/public/media/26527/Studies%20in%20Special%20Education%202020,%20vol.%209,%20n.%202.pdf}, volume = {9}, year = {2020} }
TY - JOUR ID - 42868 AU - Stárek, Lukáš - Klugerová, Jarmila PY - 2020 TI - Vzdělávací aspekty v oblasti mimořádných událostí u žáků ze socioekonomicky znevýhodněného prostředí JF - Štúdie zo špeciálnej pedagogiky/Studies in Special Education VL - 9 IS - 2 SP - 58-74 EP - 58-74 PB - Vydavateľstvo Prešovskej univerzity SN - 2585-7363 KW - safety;emergencies;protection;educational proces;pupil UR - https://www.unipo.sk/public/media/26527/Studies%20in%20Special%20Education%202020,%20vol.%209,%20n.%202.pdf N2 - Primárním cílem textu je prezentovat vědomostně-znalostní úroveň v oblasti ochrany a bezpečnosti u žáků prvních až třetích tříd základních škol, kteří žijí v oblasti socioekonomicky vyloučených lokalitách. Zjištění této úrovně je tedy i stěžejním výzkumným problémem. S ohledem na mimořádné situace, které se mohou stát každodenní realitou žáka, je nezbytné reflektovat uvědomění si sebe sama v užším i širším společenském kontextu a rozvíjet praktické dovednosti potřebné k ochraně sebe samotného i druhých (ochrana života, zdraví a majetku) s důrazem na prostředí, v kterém se žák pohybuje. Prvotně byla zjištěna vědomostně-znalostní úroveň u 100 žáků v 10 základních školách v socioekonomicky vyloučených lokalitách. Konkrétně se jednalo o žáky prvních až třetích tříd základních škol. Následně se po dobu dvou školních let s žáky vedla systematická tematická průprava prostřednictvím projektových týdnů. Projektové týdny byly realizovány ve školní družině, kde probíhal výchovně vzdělávací proces s jasně vymezenými a připravenými oblastmi. Každý projektový týden byl následně završen vědomostním testem. ER -
STÁREK, Lukáš a Jarmila KLUGEROVÁ. Vzdělávací aspekty v oblasti mimořádných událostí u žáků ze socioekonomicky znevýhodněného prostředí. \textit{Štúdie zo špeciálnej pedagogiky/Studies in Special Education}. Prešov: Vydavateľstvo Prešovskej univerzity, 2020, roč.~9, č.~2, s.~58-74, 18 s. ISSN~2585-7363.
|