HŘÍBEK, Martin. Pozice lektora a problematika jeho vzdělávání v České republice (Lectors´ Position and Problems of Their Education in the Czech Republic). In prof. PaedDr. Miroslav Krystoň, CSc. Andragogické štúdie 2020. Banska Bystrica: Belianum. Vydavatel´stvo Univerzity Mateja Bela v Banskej Bystrici, Pedagogická fakulta, 2020, p. 165-171. ISBN 978-80-557-1730-2.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Pozice lektora a problematika jeho vzdělávání v České republice
Name in Czech Pozice lektora a problematika jeho vzdělávání v České republice
Name (in English) Lectors´ Position and Problems of Their Education in the Czech Republic
Authors HŘÍBEK, Martin (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Banska Bystrica, Andragogické štúdie 2020, p. 165-171, 7 pp. 2020.
Publisher Belianum. Vydavatel´stvo Univerzity Mateja Bela v Banskej Bystrici, Pedagogická fakulta
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Slovakia
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/46358978:_____/20:00000069
Organization Univerzita Jana Amose Komenského Praha s.r.o. – Repository
ISBN 978-80-557-1730-2
Keywords (in Czech) Lektor;vzdělávání lektorů;typologie lektorů;Lektor dalšího vzdělávání;vzdělávací styly
Keywords in English Lecture;in-service training lecturer;the term lecturer;lecturers´typology;education styles;lecturer training
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Ing. Kateřina Lendrová, učo 1091. Changed: 12/4/2021 16:55.
Abstract
Příspěvek se zabývá teoretickým vymezením andragogické role lektora. V příspěvku se čtenář blíže seznámí se základním vymezením pojmu lektor. Kromě definice pojmu lektor se čtenář seznámí s možnými styly, kteří lektoři aplikují během vzdělávacího procesu. Dále je zde uvedena typologie lektorské profese tak jak uvádějí erudovaní autoři. Příspěvek dále zahrnuje seznámení se základní pozicí lektora v České republice. V neposlední řadě příspěvek zahrnuje problematiku týkající se lektorského vzdělávání. Příspěvek je sestaven z odborných zdrojů a autorových osobních zkušeností, jelikož autor příspěvku ve svém pracovním životě přichází do každodenního osobního kontaktu s jedinci lektorské profese.
Abstract (in English)
The paper deals with the theoretical definition of the andragogical role of the lecturer. In this paper, the reader will learn more about the basic definition of the term lecturer. In addition to the definition of the term lecturer, the reader will become acquainted with the possible styles which lecturers apply during the educational process. There is also a typology of the lecturer’s profession as stated by erudite authors. The paper also includes an introduction to the basic position of a lecturer in the Czech Republic. Finally, the paper covers issues related to lecturers' education. The paper is composed of professional sources and the author’s personal experience, as the author of the paper in his working life comes into everyday personal contact with individuals in the lecturer's profession
Print
Add to clipboard Displayed: 20/5/2024 01:56