D 2020

Pozice lektora a problematika jeho vzdělávání v České republice

HŘÍBEK, Martin

Základní údaje

Originální název

Pozice lektora a problematika jeho vzdělávání v České republice

Název česky

Pozice lektora a problematika jeho vzdělávání v České republice

Název anglicky

Lectors´ Position and Problems of Their Education in the Czech Republic

Autoři

HŘÍBEK, Martin (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Banska Bystrica, Andragogické štúdie 2020, od s. 165-171, 7 s. 2020

Nakladatel

Belianum. Vydavatel´stvo Univerzity Mateja Bela v Banskej Bystrici, Pedagogická fakulta

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Slovensko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/46358978:_____/20:00000069

Organizace

Univerzita Jana Amose Komenského Praha s.r.o. – Repozitář

ISBN

978-80-557-1730-2

Klíčová slova česky

Lektor;vzdělávání lektorů;typologie lektorů;Lektor dalšího vzdělávání;vzdělávací styly

Klíčová slova anglicky

Lecture;in-service training lecturer;the term lecturer;lecturers´typology;education styles;lecturer training

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 12. 4. 2021 16:55, Ing. Kateřina Lendrová

Anotace

V originále

Příspěvek se zabývá teoretickým vymezením andragogické role lektora. V příspěvku se čtenář blíže seznámí se základním vymezením pojmu lektor. Kromě definice pojmu lektor se čtenář seznámí s možnými styly, kteří lektoři aplikují během vzdělávacího procesu. Dále je zde uvedena typologie lektorské profese tak jak uvádějí erudovaní autoři. Příspěvek dále zahrnuje seznámení se základní pozicí lektora v České republice. V neposlední řadě příspěvek zahrnuje problematiku týkající se lektorského vzdělávání. Příspěvek je sestaven z odborných zdrojů a autorových osobních zkušeností, jelikož autor příspěvku ve svém pracovním životě přichází do každodenního osobního kontaktu s jedinci lektorské profese.

Anglicky

The paper deals with the theoretical definition of the andragogical role of the lecturer. In this paper, the reader will learn more about the basic definition of the term lecturer. In addition to the definition of the term lecturer, the reader will become acquainted with the possible styles which lecturers apply during the educational process. There is also a typology of the lecturer’s profession as stated by erudite authors. The paper also includes an introduction to the basic position of a lecturer in the Czech Republic. Finally, the paper covers issues related to lecturers' education. The paper is composed of professional sources and the author’s personal experience, as the author of the paper in his working life comes into everyday personal contact with individuals in the lecturer's profession