Přehled o publikaci
2020
Pozice lektora a problematika jeho vzdělávání v České republice
HŘÍBEK, MartinZákladní údaje
Originální název
Pozice lektora a problematika jeho vzdělávání v České republice
Název česky
Pozice lektora a problematika jeho vzdělávání v České republice
Název anglicky
Lectors´ Position and Problems of Their Education in the Czech Republic
Autoři
HŘÍBEK, Martin (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Banska Bystrica, Andragogické štúdie 2020, od s. 165-171, 7 s. 2020
Nakladatel
Belianum. Vydavatel´stvo Univerzity Mateja Bela v Banskej Bystrici, Pedagogická fakulta
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Slovensko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/46358978:_____/20:00000069
Organizace
Univerzita Jana Amose Komenského Praha s.r.o. – Repozitář
ISBN
978-80-557-1730-2
Klíčová slova česky
Lektor;vzdělávání lektorů;typologie lektorů;Lektor dalšího vzdělávání;vzdělávací styly
Klíčová slova anglicky
Lecture;in-service training lecturer;the term lecturer;lecturers´typology;education styles;lecturer training
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 12. 4. 2021 16:55, Ing. Kateřina Lendrová
V originále
Příspěvek se zabývá teoretickým vymezením andragogické role lektora. V příspěvku se čtenář blíže seznámí se základním vymezením pojmu lektor. Kromě definice pojmu lektor se čtenář seznámí s možnými styly, kteří lektoři aplikují během vzdělávacího procesu. Dále je zde uvedena typologie lektorské profese tak jak uvádějí erudovaní autoři. Příspěvek dále zahrnuje seznámení se základní pozicí lektora v České republice. V neposlední řadě příspěvek zahrnuje problematiku týkající se lektorského vzdělávání. Příspěvek je sestaven z odborných zdrojů a autorových osobních zkušeností, jelikož autor příspěvku ve svém pracovním životě přichází do každodenního osobního kontaktu s jedinci lektorské profese.
Anglicky
The paper deals with the theoretical definition of the andragogical role of the lecturer. In this paper, the reader will learn more about the basic definition of the term lecturer. In addition to the definition of the term lecturer, the reader will become acquainted with the possible styles which lecturers apply during the educational process. There is also a typology of the lecturer’s profession as stated by erudite authors. The paper also includes an introduction to the basic position of a lecturer in the Czech Republic. Finally, the paper covers issues related to lecturers' education. The paper is composed of professional sources and the author’s personal experience, as the author of the paper in his working life comes into everyday personal contact with individuals in the lecturer's profession