J 2020

Les funcions pragmatiques del marcador discursiu eh? en les interaccions parlamentaries

KUZMOVÁ, Lucie

Základní údaje

Originální název

Les funcions pragmatiques del marcador discursiu eh? en les interaccions parlamentaries

Název anglicky

Pragmatic functions of the discourse marker eh? in the parliamentary debates

Autoři

KUZMOVÁ, Lucie

Vydání

Études romanes de Brno, Brno, MU, 2020, 1803-7399

Další údaje

Jazyk

katalánština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Organizace

Filozofická fakulta – Masarykova univerzita – Repozitář

UT WoS

000602733300014

Klíčová slova anglicky

Intensification; discourse marker; pragmatic strategy; argumentation; parliamentary discourse

Návaznosti

MUNI/A/1262/2019, interní kód Repo.
Změněno: 12. 3. 2021 02:16, RNDr. Daniel Jakubík

Anotace

V originále

L’article pretén discernir les funcions pragmatiques del marcador discursiu eh? en el llenguatge parlamentari catala actual. Els marcadors discursius, en general, ajuden a guiar les interpretacions dels enunciats emesos, es tracta d’eines de la interacció social. En aquest treball analitzarem l’ús del marcador eh? en els Diaris de Sessions i veurem si el marcador en qüestió representa un recurs eficaç per a l’argumentació típica d’aquesta mena de discurs, veurem quina és la seva productivitat en les diferents classes d’actes de parla i quina estrategia pragmatica s’associa fonamentalment a cada classe d’acte de parla.

Anglicky

The work tries to find out the pragmatic functions of the discourse marker eh? in the parliamentary language of the actual Catalan. The discourse markers, generally, help to guide interpretations of the statements uttered, the issue is that they are means of the social interaction. In this work we analyse the use of the marker eh? in the Diaris de Sessions. We will see if the mentioned marker represents an efficacious resource for the argumentation typical of this kind of discourse, we will see which is his productivity in different groups of the speech acts and which pragmatic strategy does mainly connect with each groups of the speech acts.

Přiložené soubory