Přehled o publikaci
2020
Les funcions pragmatiques del marcador discursiu eh? en les interaccions parlamentaries
KUZMOVÁ, LucieZákladní údaje
Originální název
Les funcions pragmatiques del marcador discursiu eh? en les interaccions parlamentaries
Název anglicky
Pragmatic functions of the discourse marker eh? in the parliamentary debates
Autoři
KUZMOVÁ, Lucie
Vydání
Études romanes de Brno, Brno, MU, 2020, 1803-7399
Další údaje
Jazyk
katalánština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Organizace
Filozofická fakulta – Masarykova univerzita – Repozitář
UT WoS
000602733300014
Klíčová slova anglicky
Intensification; discourse marker; pragmatic strategy; argumentation; parliamentary discourse
Návaznosti
MUNI/A/1262/2019, interní kód Repo.
Změněno: 12. 3. 2021 02:16, RNDr. Daniel Jakubík
V originále
L’article pretén discernir les funcions pragmatiques del marcador discursiu eh? en el llenguatge parlamentari catala actual. Els marcadors discursius, en general, ajuden a guiar les interpretacions dels enunciats emesos, es tracta d’eines de la interacció social. En aquest treball analitzarem l’ús del marcador eh? en els Diaris de Sessions i veurem si el marcador en qüestió representa un recurs eficaç per a l’argumentació típica d’aquesta mena de discurs, veurem quina és la seva productivitat en les diferents classes d’actes de parla i quina estrategia pragmatica s’associa fonamentalment a cada classe d’acte de parla.
Anglicky
The work tries to find out the pragmatic functions of the discourse marker eh? in the parliamentary language of the actual Catalan. The discourse markers, generally, help to guide interpretations of the statements uttered, the issue is that they are means of the social interaction. In this work we analyse the use of the marker eh? in the Diaris de Sessions. We will see if the mentioned marker represents an efficacious resource for the argumentation typical of this kind of discourse, we will see which is his productivity in different groups of the speech acts and which pragmatic strategy does mainly connect with each groups of the speech acts.