Informační systém Repo
GÁLIKOVÁ, Miriam, Valdemar ŠVÁBENSKÝ a Jan VYKOPAL. Toward Guidelines for Designing Cybersecurity Serious Games. In Proceedings of the 52nd ACM Technical Symposium on Computer Science Education (SIGCSE '21). 2021. ISBN 978-1-4503-8062-1. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1145/3408877.3439568.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Toward Guidelines for Designing Cybersecurity Serious Games
Autoři GÁLIKOVÁ, Miriam, Valdemar ŠVÁBENSKÝ a Jan VYKOPAL.
Vydání Proceedings of the 52nd ACM Technical Symposium on Computer Science Education (SIGCSE '21), 2021.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Konferenční abstrakta
Stát vydavatele Spojené státy
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Organizace Fakulta informatiky – Masarykova univerzita – Repozitář
ISBN 978-1-4503-8062-1
Doi http://dx.doi.org/10.1145/3408877.3439568
Klíčová slova anglicky cybersecurity education; hands-on training; game design
Změnil Změnil: RNDr. Daniel Jakubík, učo 139797. Změněno: 11. 9. 2021 02:00.
Anotace
Cybersecurity serious games provide hands-on training of cybersecurity skills and enhance security awareness. Besides the learning content, they use gamification elements to engage and motivate the players. We propose guidelines for creating technical cybersecurity games in a higher education context, based on a literature review and experience of cybersecurity instructors. We also introduce topics for further research in this area.
Zobrazeno: 26. 4. 2024 15:07