J
2016
Indicators for Measuring Outputs of Innovative Initiatives in the Czech Republic
BUMBEROVÁ, Veronika and František MILICHOVSKÝ
Basic information
Original name
Indicators for Measuring Outputs of Innovative Initiatives in the Czech Republic
Name in Czech
Indikátory měření výstupů inovačních iniciativ v České republice
Authors
BUMBEROVÁ, Veronika and František MILICHOVSKÝ
Edition
ACTA VŠFS, Praha, Vysoká škola finanční a správní, o.p.s. 2016, 1802-792X
Other information
Type of outcome
Article in a journal
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
is not subject to a state or trade secret
Organization
Vysoká škola finanční a správní, a.s. – Repository
Keywords (in Czech)
inovace, klíčové výkonnostní indikátory, inovační úspěch, výstup, průmyslové podniky, Česká republika, faktorová analýza
Keywords in English
innovation, key performance indicators, innovation success, output, industrial companies, Czech Republic, factor analysis
V originále
This paper focuses on the identification of a set of KPIs that are used in Czech companies to evaluate the outputs of innovative initiatives to maintain and improve organizational performance as a goal of implementation of innovations. The empirical evidence is based on a quantitative data, gathered through an email by structured self-assessment tool (check-list) which yielded 194 qualified responses. For the analysis of gained data there was used factor analysis within evaluation by factorial loadings. Results of the factor analysis provide possible groups according their similarity of variability and create new variables. Observed indexes were verified by coefficient Cronbach’s alpha. Findings of the paper serve up suggestions, that especially financial performance indicators are statistical significant in market area and operation management.
In Czech
Tento příspěvek je zaměřen na identifikaci sady indikátorů KPI, které jsou v českých podnicích využívány k hodnocení výstupů inovačních iniciativ na udržování a zlepšování organizační výkonnosti jako cíle implementace inovací. Empirické zkoumání je založeno na kvantitativních datech, která byla sbíraná prostřednictvím e-mailů v podobě strukturovaného sebehodnotícího nástroje (tzv. check-list), což přineslo 194 kvalifikovaných odpovědí. Pro analýzu získaných dat byla použita faktorová analýza společně s hodnocením faktorové zátěže. Získané výsledky z faktorové analýzy poskytují možné skupiny na základě jejich vzájemné podobnosti variability a vytvoření nové proměnné. Zjištěné indexy byly ověřeny koeficientem Cronbachovo alfa. Výsledky příspěvku ukazují, že obzvláště finanční ukazatele jsou statisticky významné v oblasti trhu a řízení provozu podniku.
Displayed: 16/6/2025 11:21