Přehled o publikaci
2018
Bednárová-Gibová, K. (2014) The English Language through the Prism of the Centuries. Prešov: Filozofická fakulta Prešovskej univerzity. 94 pp. Bednárová-Gibová, K. (2018) Selected Chapters in English Lexicology. Part 1: Lexical Semantics and Lexicography. Prešov: Vydavatel´stvo Prešovskej univerzity. 113 pp.
VOGEL, RadekBasic information
Original name
Bednárová-Gibová, K. (2014) The English Language through the Prism of the Centuries. Prešov: Filozofická fakulta Prešovskej univerzity. 94 pp. Bednárová-Gibová, K. (2018) Selected Chapters in English Lexicology. Part 1: Lexical Semantics and Lexicography. Prešov: Vydavatel´stvo Prešovskej univerzity. 113 pp.
Name in Czech
Bednárová-Gibová, K. (2014) The English Language through the Prism of the Centuries. Prešov: Filozofická fakulta Prešovskej univerzity. 94 pp. Bednárová-Gibová, K. (2018) Selected Chapters in English Lexicology. Part 1: Lexical Semantics and Lexicogr.
Authors
VOGEL, Radek
Edition
Brno, Discourse and Interaction, p. 109-112, 4 pp. 11, 2018
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
English
Type of outcome
Review
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
is not subject to a state or trade secret
Organization
Pedagogická fakulta – Repository – Repository
ISSN
Keywords (in Czech)
historie angličtiny; lexikální sémantika; lexikografie; lexikologie; recenze; vývoj jazyka
Keywords in English
development of language; history of English; lexical semantics; lexicography; lexicology; review
Changed: 7/9/2020 09:41, RNDr. Daniel Jakubík
V originále
Recenze dvou publikací stejné autorky zabývajících se historickým vývojem angličtiny (2014) a přehledem lexikologie, lexikální sémantiky a lexikografie (2018). Recenze zasazuje obě práce do kontextu literatury utvářející dané disciplíny zejména v českém a slovenském akademickém prostředí.
In Czech
A review of two recent publications by the same author dealing with the history of English (2014) and outlining lexicology, lexical semantics and lexicography (2018). The review puts both works into the context of resources shaping these disciplines, particularly in the Czech and Slovak academic environment.