k
		
		2016
			
	    
Strategie řízení třídy u studentů učitelství na praxi
	    LOJDOVÁ, Kateřina; Lucie ŠKARKOVÁ a Josef LUKAS
	
	
	
	    
	
     
 
	
	Základní údaje
	
		Originální název
		Strategie řízení třídy u studentů učitelství na praxi
	 
	
		Název česky
		Classroom Management Strategies in Classess Taught by Student Teachers
	 
				Autoři
				LOJDOVÁ, Kateřina; Lucie ŠKARKOVÁ a Josef LUKAS
			 
			
				Vydání
				 XXIV. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu, 2016
			 
		
Další údaje
		
	
		
			Typ výsledku
			Prezentace na konferencích
		 
	
		
			Obor
			Pedagogika a školství
		 
	
		
			Stát vydavatele
			Česká republika
		 
	
		
			Utajení
			není předmětem státního či obchodního tajemství
		 
	
			
				Organizace
				Pedagogická fakulta – Masarykova univerzita – Repozitář
			 
		
		
			Klíčová slova česky
			kvalitativní výzkum, strategie řízení třídy, studenti učitelství, učitelské praxe
		 
		
			Klíčová slova anglicky
			classroom management srategies, qualitative research, student teachers, teaching practice
		 
				Návaznosti
				GA16-02177S, projekt VaV. 
			 
			
			
				
					V originále
					amp; Plano Clark, 2011). Výzkumný vzorek se skládá z šesti studentů učitelství. U každého jsme natáčeli 6 hodin výuky, realizovali jsme rozhovor se studentem, dotazník a analýzu deníku studenta v průběhu praxe. První výsledky ukazují strategie řízení třídy odlišné dle kritéria centralizace řízení a jeho zaměření. Řízení třídy studentem učitelství může být centralizované nebo decentralizované. Zaměření studenta učitelství může být na žáky nebo na učební obsah. Kombinací těchto kritérií vznikají čtyři strategie řízení třídy: centralizované řízení třídy zaměřená na žáky, centralizované řízení třídy zaměřená na učební obsah, decentralizované řízení třídy zaměřené na žáky, decentralizované řízení třídy zaměřené na učební obsah.
				 
				
					Anglicky
					amp; Plano Clark, 2011). The sample consists of six student teachers on their long term practice in lower secondary classess. From each student teacher we videotaped six lessons in one class and conducted an interview, questionnaire and reflective diaries written by student teachers. This paper focuses on qualitative part of the research, which is the main part. The preliminary findings show different CMS strategies. In terms of power of student teacher in the classroom, we ditinguish centralised and decentralised power settings. According to criteria of focus of student teacher, we distinguish focus on learning content and focus on student. The combination of these criteria brings together four classroom management strategies of student teachers: centralised power focused on student, centralised power focused on learning content, decentralised power focused on student, decentralised power focused on learning content.
				  
				Zobrazeno: 4. 11. 2025 12:10