Informační systém Repo
SVOJANOVSKÝ, Petr a Jan NEHYBA. Teaching teacher educators: A self-study of our learning from experience. In Enacting self-study as methodology for professional inquiry. Herstmonceux, UK: Self-Study of Teacher Education Practices (S-STEP) community. s. 249-255. ISBN 978-0-473-35893-8. 2016.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Teaching teacher educators: A self-study of our learning from experience
Autoři SVOJANOVSKÝ, Petr (203 Česká republika, garant, domácí) a Jan NEHYBA (203 Česká republika, domácí).
Vydání Herstmonceux, UK, Enacting self-study as methodology for professional inquiry, od s. 249-255, 7 s. 2016.
Nakladatel Self-Study of Teacher Education Practices (S-STEP) community
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor Pedagogika a školství
Stát vydavatele Velká Británie a Severní Irsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14410/16:00088075
Organizace Pedagogická fakulta – Masarykova univerzita – Repozitář
ISBN 978-0-473-35893-8
Klíčová slova anglicky self-study; teaching teacher educators; reflective practice
Návaznosti GA13-20049S, projekt VaV.
Změnil Změnil: RNDr. Daniel Jakubík, učo 139797. Změněno: 3. 9. 2020 03:32.
Anotace
This self-study presents an analysis of our recent efforts to teach teacher educators, our colleagues, how to support their pre-service students in reflective practice. This initiative originated in conceptual changes about teaching practice at our faculty. The main results of this change were an increase in the number of hours of teaching practice and the introduction of seminars designed to help students reflect on their practice. The aim of this self-study is to identify and interpret what we learned from our experience with the education of teacher educators. This is a collaborative self-study (Louie et al., 2003) by authors of this chapter who led workshops for teacher educators.
Zobrazeno: 29. 3. 2024 13:12