k
2013
Angličtina autonomně
ZOUHAR LUDVÍKOVÁ, Lenka
Basic information
Original name
Angličtina autonomně
Name in Czech
Angličtina autonomně
Name (in English)
English Autonomously
Authors
ZOUHAR LUDVÍKOVÁ, Lenka
Edition
konference: Trendy v jazykovém vzdělávání v terciální sféře - činnost jazykových center na filozofických fakultách v České republice a na Slovensku, 2013
Other information
Type of outcome
Presentations at conferences
Field of Study
Pedagogy and education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
is not subject to a state or trade secret
Organization
Centrum jazykového vzdělávání – Repository – Repository
Keywords (in Czech)
autonomní učení, metakognitivní dovednosti, motivace, celoživotní učení
Keywords in English
autonomous learning, metacognitive skills, motivation, life-long learning
V originále
Autonomní učení je postaveno na metakognitivních dovednostech, které dále rozvíjí. Nejedná se o metodu, jde spíše o přístup k procesu učení, o vnímání studenta a také změnu role učitele. Příspěvek ilustruje možnost implementace autonomního učení v praxi na příkladu jazykového kurzu nabízeného vysokoškolským studentům jako alternativa k tradičním kurzům.
In English
Autonomous learning is based on metacognitive skills that are further developed in the process of learning. It is an approach, rather than method of learning, which influences the perception of the learner as well as the role of the teacher. The article illustrates the possibility of implementation of autonomous learning in real school situation, through a language course offered to university students as an alternative to traditional courses.
Displayed: 4/7/2025 21:59