2013
			
	    
	
	
    Profesionalizace povolání učitelek mateřských škol
SYSLOVÁ, Zora and Jana KROPÁČKOVÁBasic information
Original name
Profesionalizace povolání učitelek mateřských škol
	Name (in English)
The Professionalization of the Profession Kindergarten Teachers
		Authors
SYSLOVÁ, Zora and Jana KROPÁČKOVÁ
			Edition
 Rozvoj a vize předškolní pedagogiky, 2013
			Other information
Language
Czech
		Type of outcome
Requested lectures
		Field of Study
Pedagogy and education
		Country of publisher
Czech Republic
		Confidentiality degree
is not subject to a state or trade secret
		Organization
Pedagogická fakulta – Repository – Repository
			Keywords (in Czech)
profesionalizace; kompetence; učitel mateřské školy
		Keywords in English
professionalization; competence; kindergarten teacher,
		
				
				Changed: 1/9/2020 18:08, RNDr. Daniel Jakubík
				
		In the original language
Příspěvek prezentuje historický vývoj a současné modely pregraduálního vzdělávání učitelek mateřských škol v ČR a analyzuje základní problémy současného předškolního vzdělávání. Zamýšlí se nad odkazem staleté rezoluce, která zazněla v červnu 1908 na 5. sjezdu pěstounek českých mateřských škol a závěry Národní zprávy o stavu předškolní výchovy, vzdělávání a péče o děti předškolního věku v České republice, která vznikla jako součást mezinárodního projektu OECD v roce 2000.
				In English
The paper presents the historical development and current models of undergraduate education kindergarten teachers in the Czech Republic and analyzes the basic problems of contemporary preschool education. It reflects on the legacy continues resolution, which was heard in June 1908 at the 5th congress Czech kindergartens and conclusions of the National Report on the status of pre-school education and care for preschool children in the Czech Republic, which was established as part of an international project of the OECD in 2000.