p 2013

Profesionalizace povolání učitelek mateřských škol

SYSLOVÁ, Zora and Jana KROPÁČKOVÁ

Basic information

Original name

Profesionalizace povolání učitelek mateřských škol

Name (in English)

The Professionalization of the Profession Kindergarten Teachers

Authors

SYSLOVÁ, Zora and Jana KROPÁČKOVÁ

Edition

Rozvoj a vize předškolní pedagogiky, 2013

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Vyžádané přednášky

Field of Study

Pedagogy and education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization

Pedagogická fakulta – Repository – Repository

Keywords (in Czech)

profesionalizace; kompetence; učitel mateřské školy

Keywords in English

professionalization; competence; kindergarten teacher,
Změněno: 1/9/2020 18:08, RNDr. Daniel Jakubík

Abstract

V originále

Příspěvek prezentuje historický vývoj a současné modely pregraduálního vzdělávání učitelek mateřských škol v ČR a analyzuje základní problémy současného předškolního vzdělávání. Zamýšlí se nad odkazem staleté rezoluce, která zazněla v červnu 1908 na 5. sjezdu pěstounek českých mateřských škol a závěry Národní zprávy o stavu předškolní výchovy, vzdělávání a péče o děti předškolního věku v České republice, která vznikla jako součást mezinárodního projektu OECD v roce 2000.

In English

The paper presents the historical development and current models of undergraduate education kindergarten teachers in the Czech Republic and analyzes the basic problems of contemporary preschool education. It reflects on the legacy continues resolution, which was heard in June 1908 at the 5th congress Czech kindergartens and conclusions of the National Report on the status of pre-school education and care for preschool children in the Czech Republic, which was established as part of an international project of the OECD in 2000.

Files attached