e
2012
Sebehodnocení učitelky mateřské školy, její profesní rozvoj – I. Část.
SYSLOVÁ, Zora
Basic information
Original name
Sebehodnocení učitelky mateřské školy, její profesní rozvoj – I. Část.
Name (in English)
Self-evaluation of kindergarten´s teacher, her proffesional development. – Ist part.
Edition
Praha, 6 pp. Zpravodaj pro mateřské školy květen/2012, 2012
Publisher
Dr. Josef Raabe
Other information
Type of outcome
Survey and educational texts
Field of Study
Pedagogy and education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
is not subject to a state or trade secret
Organization
Pedagogická fakulta – Repository – Repository
Keywords (in Czech)
učitelka mateřské školy; sebereflexe; sebehodnocení; podpora profesního rozvoje.
Keywords in English
kindergartens teacher; self-reflection; self- evaluation; support of professional development
V originále
Příspěvek přibližuje význam smysluplného hodnocení práce učitele mateřské školy. Vysvětluje, co může pomoci učiteli vidět se objektivněji. Vyvozuje metodická doporučení pro realizaci hodnocení sebe sama. Upozorňuje na úskalí sebehodnocení, ale i na využití jejích výsledků pro zkvalitnění práce nejen učitele, ale celé mateřské školy.
In English
Contribution outlines the sense of meaningful evaluation of the teacher's work in kindergarten. It explains chat can help to teacher to see him/her self more objective. It deduces methodological suggestions for realization of the self-evaluation. It warns of difficulties of self-evaluation but it points the application for improving the teacher's and kindergarten's work.
Displayed: 13/5/2025 10:15