Informační systém Repo
SYSLOVÁ, Zora. Sebehodnocení učitelky mateřské školy, její profesní rozvoj – I. Část. (Self-evaluation of kindergarten´s teacher, her proffesional development. – Ist part.). Praha: Dr. Josef Raabe, 2012, 6 pp. Zpravodaj pro mateřské školy květen/2012. ISSN 1803-6694.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Sebehodnocení učitelky mateřské školy, její profesní rozvoj – I. Část.
Name (in English) Self-evaluation of kindergarten´s teacher, her proffesional development. – Ist part.
Authors SYSLOVÁ, Zora.
Edition Praha, 6 pp. Zpravodaj pro mateřské školy květen/2012, 2012.
Publisher Dr. Josef Raabe
Other information
Original language Czech
Type of outcome Survey and educational texts
Field of Study Pedagogy and education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization Pedagogická fakulta – Repository – Repository
ISSN 1803-6694
Keywords (in Czech) učitelka mateřské školy; sebereflexe; sebehodnocení; podpora profesního rozvoje.
Keywords in English kindergartens teacher; self-reflection; self- evaluation; support of professional development
Changed by Changed by: RNDr. Daniel Jakubík, učo 139797. Changed: 1/9/2020 13:51.
Abstract
Příspěvek přibližuje význam smysluplného hodnocení práce učitele mateřské školy. Vysvětluje, co může pomoci učiteli vidět se objektivněji. Vyvozuje metodická doporučení pro realizaci hodnocení sebe sama. Upozorňuje na úskalí sebehodnocení, ale i na využití jejích výsledků pro zkvalitnění práce nejen učitele, ale celé mateřské školy.
Abstract (in English)
Contribution outlines the sense of meaningful evaluation of the teacher's work in kindergarten. It explains chat can help to teacher to see him/her self more objective. It deduces methodological suggestions for realization of the self-evaluation. It warns of difficulties of self-evaluation but it points the application for improving the teacher's and kindergarten's work.
Displayed: 26/4/2024 07:18