b 2019

Znalosti a dovednosti pro praxi 1: Obchodní komunikace: Distanční studijní text

HORÁK, Jakub; Ivana SMOLKOVÁ ŠUBOVÁ a Lukáš VARGA

Základní údaje

Originální název

Znalosti a dovednosti pro praxi 1: Obchodní komunikace: Distanční studijní text

Název česky

Znalosti a dovednosti pro praxi 1: Obchodní komunikace: Distanční studijní text

Autoři

HORÁK, Jakub; Ivana SMOLKOVÁ ŠUBOVÁ a Lukáš VARGA

Vydání

1. vyd. Opava, 125 s. 2019

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Učebnice

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizace

Filozoficko-přírodovědecká fakulta – Slezská univerzita v Opavě – Repozitář

Klíčová slova česky

Obchodní komunikace, verbální komunikace, neverbální komunikace, psaná a elektronická komunikace, komunikační styl, analytická komunikace, intuitivní komunikace, funkční komunikace, osobní komunikace, obchodní korespondence, interní korespondence, externí korespondence, běžná korespondence, korespondence prodeje, personalizovaná korespondence, oběžník, obchodní dopis, dopis prodeje, dopis objednávky, dopis stížnosti, dopis náhrady, dopis poptávky, navazující dopis, děkovný dopis, průvodní dopis, výpověď; Telefonní komunikace: příprava a struktura hovoru, nespokojený zákazník, konflikt, pocity, potřeby, čelení námitkám, obhájení a podpora názoru či stanoviska. Vyjednávání: přesvědčování, ovlivňování, argumentace, manipulace, neverbální, paralingvistické a verbální prvky komunikace. Emailová komunikace: newsletter, informační zpravodaj, samostatné emaily, vedoucí péče, transakční emaily, milníkové emaily, textové emaily, mobilně optimalizovaní emaily, etiketa obchodního emailu, expresivní jazyk, oslovení, jádro emailu, ukončení, nabídka, nevyžádaná nabídka, vyžádaná nabídka, poptávka, objednávka, reklamace, upomínka, otevřený dopis, žádost, stížnost, motivační dopis Obchodní etiketa; dress code; obchodní jednání; ještěří mozek; nonverbální komunikace; behaviorální psychologie; služební cesta; stravné; diety; cestování; mezikulturní komunikace; kultura; kolektivní kultura; individualistická kultura; verbální komunikace; neverbální komunikace; haptika; proxemika; gesta; Vnitropodniková komunikace: schůzka, porada, týmový meeting, 1-2-1, projektová schůzka; CZ.02.2.69/0.0./0.0/16_015/0002400
Změněno: 17. 9. 2020 09:53, Bc. Ivana Glabazňová

Anotace

V originále

Předmět obchodní komunikace se zaměřuje na specifika komunikace v oblasti prodeje, marketingu, služeb zákazníkům, a také na vnitrofiremní komunikaci v dnešním multikulturním světě. Po absolvování předmětu se bude student orientovat v oblasti komunikační etikety, přímé, telefonní a písemné komunikace. Bude schopen pojmenovat sociokulturní rozdíly několika hlavních světových regionů. Naučí se, jak komunikovat na pracovišti, s nadřízeným, dále jak pracovat se stresem, jak komunikovat s problematickým zákazníkem. Studenti se naučí rozpoznat argumentaci od manipulace a budou schopni s oběma formami pracovat. Součástí této opory jsou příklady z praxe.

Přiložené soubory