URBANOVSKÁ, Eva. Pedagogická a školní psychologie: Distanční studijní text. 1. vyd. Opava, 2018, 152 s.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Pedagogická a školní psychologie: Distanční studijní text
Název česky Pedagogická a školní psychologie: Distanční studijní text
Autoři URBANOVSKÁ, Eva.
Vydání 1. vyd. Opava, 152 s. 2018.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Učebnice
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizace Fakulta veřejných politik v Opavě – Slezská univerzita v Opavě – Repozitář
Klíčová slova česky Pedagogická psychologie, vědecké a diagnostické metody, učení, druhy učení, obecné zákony učení, sebepojetí, sebevědomí, učení orientované na úspěch, interakce učitel-žák, osobnost učitele, styly učitelova vedení, typologie, sebereflexe, motivace, tvořivost, emoce v edukaci, mozkově kompatibilní prostředí, temperament, styl učení, školní hodnocení, psychologie zkoušky, školní úspěšnost, školní zátěž, syndrom vyhoření, klima školy a školní třídy, CZ.02.2.69/0.0./0.0/16_015/0002400
Změnil Změnila: Bc. Ivana Glabazňová, učo 2368. Změněno: 17. 9. 2020 01:01.
Anotace
Studijní opora je věnována základním tématům pedagogické a školní psychologie. Tato disciplína má propojit teoretické poznatky a praktické dovednosti studentů v rámci profesionálních kompetencí získaných v pregraduální přípravě profesionálního pedagoga. Vedle nutného uvedení do studia této disciplíny je proto v textu zaměřena pozornost na problematiku procesu učení a psychologických aspektů edukace v kontextu souvisejících jevů. Postupně jsou analyzovány otázky podstaty procesu učení s vymezením základních druhů a obecných zákonů učení, stejně jako činitelé ovlivňující průběh a výsledky procesu učení: sebepojetí a sebevědomí žáka ve vztahu k učení, interakce učitel – žák, osobnost učitele, motivace ve vztahu k učebnímu procesu, tvořivost a možnosti jejího rozvoje, emoce a jejich dopad na proces učení, styl učení a principy efektivního učení. Závěrečné kapitoly se pak věnují psychologickým aspektům školního hodnocení, školní úspěšnosti, školní zátěže, klimatu školy a školní třídy. Všechna témata jsou zpracována s cílem propojit proces nabývání teoretických poznatků s rozvojem pedagogického myšlení a pedagogických dovedností. K tomu má přispět interaktivní charakter studijní opory a zařazení otázek a odpovědí, samostatných a korespondenčních úkolů, stejně jako úkolů k zamyšlení s možností následné diskuse.
Typ Název Vložil/a Vloženo Práva
Pedagogicka_a_skolni_psychologie.pdf Licence Creative Commons  Verze souboru Glabazňová, I. 27. 8. 2020

Vlastnosti

Adresa v ISu
https://repozitar.cz/auth/repo/39420/Pedagogicka_a_skolni_psychologie.pdf
Adresa ze světa
https://repozitar.cz/repo/39420/Pedagogicka_a_skolni_psychologie.pdf
Adresa do Správce
https://repozitar.cz/auth/repo/39420/Pedagogicka_a_skolni_psychologie.pdf?info
Ze světa do Správce
https://repozitar.cz/repo/39420/Pedagogicka_a_skolni_psychologie.pdf?info
Vloženo
Čt 27. 8. 2020 09:32

Práva

Právo číst
  • kdokoliv v Internetu
Právo vkládat
 
Právo spravovat
  • osoba RNDr. Ivo Wandrol, Ph.D., uco 17109
  • osoba Bc. Ivana Glabazňová, uco 2368
Atributy
 

Pedagogicka_a_skolni_psychologie.pdf

Aplikace
Otevřít soubor.
Stáhnout soubor.
Adresa v ISu
https://repozitar.cz/auth/repo/39420/Pedagogicka_a_skolni_psychologie.pdf
Adresa ze světa
https://repozitar.cz/repo/39420/Pedagogicka_a_skolni_psychologie.pdf
Typ souboru
PDF (application/pdf)
Velikost
1,1 MB
Hash md5
3d6b9834a38b0020c6b0534e618f31c0
Vloženo
Čt 27. 8. 2020 09:32

Pedagogicka_a_skolni_psychologie.txt

Aplikace
Otevřít soubor.
Stáhnout soubor.
Adresa v ISu
https://repozitar.cz/auth/repo/39420/Pedagogicka_a_skolni_psychologie.txt
Adresa ze světa
https://repozitar.cz/repo/39420/Pedagogicka_a_skolni_psychologie.txt
Typ souboru
holý text (text/plain)
Velikost
358,2 KB
Hash md5
fada4e020425ec8412c80e43a5663df8
Vloženo
Čt 27. 8. 2020 09:33
Vytisknout
Přidat do schránky Zobrazeno: 19. 6. 2024 07:01