URBANOVSKÁ, Eva. Pedagogická a školní psychologie: Distanční studijní text. 1st ed. Opava, 2018, 152 pp.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Pedagogická a školní psychologie: Distanční studijní text
Name in Czech Pedagogická a školní psychologie: Distanční studijní text
Authors URBANOVSKÁ, Eva.
Edition 1. vyd. Opava, 152 pp. 2018.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Textbook
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization Fakulta veřejných politik v Opavě – Slezská univerzita v Opavě – Repository
Keywords (in Czech) Pedagogická psychologie, vědecké a diagnostické metody, učení, druhy učení, obecné zákony učení, sebepojetí, sebevědomí, učení orientované na úspěch, interakce učitel-žák, osobnost učitele, styly učitelova vedení, typologie, sebereflexe, motivace, tvořivost, emoce v edukaci, mozkově kompatibilní prostředí, temperament, styl učení, školní hodnocení, psychologie zkoušky, školní úspěšnost, školní zátěž, syndrom vyhoření, klima školy a školní třídy, CZ.02.2.69/0.0./0.0/16_015/0002400
Changed by Changed by: Bc. Ivana Glabazňová, učo 2368. Changed: 17/9/2020 01:01.
Abstract
Studijní opora je věnována základním tématům pedagogické a školní psychologie. Tato disciplína má propojit teoretické poznatky a praktické dovednosti studentů v rámci profesionálních kompetencí získaných v pregraduální přípravě profesionálního pedagoga. Vedle nutného uvedení do studia této disciplíny je proto v textu zaměřena pozornost na problematiku procesu učení a psychologických aspektů edukace v kontextu souvisejících jevů. Postupně jsou analyzovány otázky podstaty procesu učení s vymezením základních druhů a obecných zákonů učení, stejně jako činitelé ovlivňující průběh a výsledky procesu učení: sebepojetí a sebevědomí žáka ve vztahu k učení, interakce učitel – žák, osobnost učitele, motivace ve vztahu k učebnímu procesu, tvořivost a možnosti jejího rozvoje, emoce a jejich dopad na proces učení, styl učení a principy efektivního učení. Závěrečné kapitoly se pak věnují psychologickým aspektům školního hodnocení, školní úspěšnosti, školní zátěže, klimatu školy a školní třídy. Všechna témata jsou zpracována s cílem propojit proces nabývání teoretických poznatků s rozvojem pedagogického myšlení a pedagogických dovedností. K tomu má přispět interaktivní charakter studijní opory a zařazení otázek a odpovědí, samostatných a korespondenčních úkolů, stejně jako úkolů k zamyšlení s možností následné diskuse.
Type Name Uploaded/Created by Uploaded/Created Rights
Pedagogicka_a_skolni_psychologie.pdf Licence Creative Commons  File version Glabazňová, I. 27/8/2020

Properties

Address within IS
https://repozitar.cz/auth/repo/39420/Pedagogicka_a_skolni_psychologie.pdf
Address for the users outside IS
https://repozitar.cz/repo/39420/Pedagogicka_a_skolni_psychologie.pdf
Address within Manager
https://repozitar.cz/auth/repo/39420/Pedagogicka_a_skolni_psychologie.pdf?info
Address within Manager for the users outside IS
https://repozitar.cz/repo/39420/Pedagogicka_a_skolni_psychologie.pdf?info
Uploaded/Created
Thu 27/8/2020 09:32

Rights

Right to read
  • anyone on the Internet
Right to upload
 
Right to administer:
  • a concrete person RNDr. Ivo Wandrol, Ph.D., uco 17109
  • a concrete person Bc. Ivana Glabazňová, uco 2368
Attributes
 

Pedagogicka_a_skolni_psychologie.pdf

Application
Open the file
Download file.
Address within IS
https://repozitar.cz/auth/repo/39420/Pedagogicka_a_skolni_psychologie.pdf
Address for the users outside IS
https://repozitar.cz/repo/39420/Pedagogicka_a_skolni_psychologie.pdf
File type
PDF (application/pdf)
Size
1,1 MB
Hash md5
3d6b9834a38b0020c6b0534e618f31c0
Uploaded/Created
Thu 27/8/2020 09:32

Pedagogicka_a_skolni_psychologie.txt

Application
Open the file
Download file.
Address within IS
https://repozitar.cz/auth/repo/39420/Pedagogicka_a_skolni_psychologie.txt
Address for the users outside IS
https://repozitar.cz/repo/39420/Pedagogicka_a_skolni_psychologie.txt
File type
plain text (text/plain)
Size
358,2 KB
Hash md5
fada4e020425ec8412c80e43a5663df8
Uploaded/Created
Thu 27/8/2020 09:33
Print
Add to clipboard Displayed: 20/6/2024 01:28