B 2020

RODINNÉ PODNIKÁNÍ fenomén, příležitost, budoucnost

PETRŮ, Naděžda

Basic information

Original name

RODINNÉ PODNIKÁNÍ fenomén, příležitost, budoucnost

Name in Czech

RODINNÉ PODNIKÁNÍ fenomén, příležitost, budoucnost

Name (in English)

FAMILY BUSINESS phenomenon, opportunity, future

Authors

PETRŮ, Naděžda

Edition

1. vyd. Praha, 278 pp. EUpress, 2020

Publisher

Vysoká škola finanční a správní, a. s.

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Odborná kniha

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

Organization

Vysoká škola finanční a správní, a.s. – Repository

ISBN

978-80-7408-207-8

Keywords (in Czech)

rodinné podnikání, řízení a správa, konflikt, marketingová vitalita, kulaté stoly, konkurenceschopnost, univerzitní platforma

Keywords in English

family business; management and administration; conflict; marketing vitality; round tables; competitiveness; university platform
Změněno: 8/4/2021 01:58, RNDr. Patrik Mottl, Ph.D.

Abstract

ORIG EN

V originále

Cílem této knihy bylo shrnout faktické poznatky reality rodinného podnikání v období historicky prvního mezigeneračního předávání rodinných podniků v ČR. Na základě vyhodnocení teoretických východisek odborných textů, informací získaných z výzkumných šetření, kvalitativních i kvantitativních metod výzkumu, z vyhledání a hodnocení primárních, sekundárních dat a analýz získaných údajů identifikovat významné faktory a vztahy v rodinném podnikání. Výsledky a poznatky pak přenést do odborné publikace s praktickým zaměřením ve formě zkušeností, doporučení, návodů, srovnání, následných zobecnění. Sekundárním cílem bylo doporučit další směry výzkumu.

In English

The aim of this book was to summarize the factual findings of the reality of family business in the period of the historically first intergenerational transfer of family businesses in the Czech Republic. Based on the evaluation of the theoretical basis of professional texts, information obtained from research survey, qualitative and quantitative research methods, from the search and evaluation of primary, secondary data and analysis of data obtained to identify important factors and relationships in family business. Then transfer the results and knowledge to a professional publication with a practical focus in the form of experience, recommendations, instructions, comparisons, subsequent generalizations. The secondary goal was to recommend further research directions.
Displayed: 20/10/2024 00:24