D 2019

Erasmus+ as a source of the Best Practice

BUDÍK, Josef and Otakar SCHLOSSBERGER

Basic information

Original name

Erasmus+ as a source of the Best Practice

Name in Czech

Erasmus+ jako zdroj Best Practice

Authors

BUDÍK, Josef and Otakar SCHLOSSBERGER

Edition

1. vyd. Spain, Proceedings of the International Conference ICERI2019, p. 1350-1355, 6 pp. 2019

Publisher

IATED Academy

Other information

Language

English

Type of outcome

Stať ve sborníku

Country of publisher

Spain

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

storage medium (CD, DVD, flash disk)

Organization

Vysoká škola finanční a správní, a.s. – Repository

ISBN

978-84-09-14755-7

ISSN

UT WoS

000530109201067

Keywords (in Czech)

Erasmus+; zkušenosti; inovace, Ishikawa diagram

Keywords in English

Erasmus+; experiences; innovations; Ishikawa diagram
Změněno: 15/4/2021 01:44, RNDr. Patrik Mottl, Ph.D.

Abstract

ORIG CZ

V originále

Anyone interested in Erasmus+ can read its report. The report describes the role of each stakeholder in its preparation and deals with the process of data collection and analysis for various background studies. Overall, there is a consensus that the current program has brought very positive benefits for both the participants and the institutions involved, and these positive aspects have been transferred to society as a whole. The paper deals with the case study of the results obtained from the Erasmus+ program and their use at the Department of Finance with the private Czech University. The aim of the text is to provide information on specific examples that show how shading knowledge at foreign universities is used to innovate in university education. This is necessary because some teachers and lectors use innovative methods carefully and prefer traditional teaching methods. It is not enough for us to introduce innovative methods to schools and universities. It is more important to understand and adapt them. In the theoretical part, the authors discuss selected basic methodological tools for improving the quality of processes in general, namely education. The theory is used to analyze knowledge from several activities contradicted by the Erasmus+ program abroad. Both teachers and students participated in them. In the practical part, the authors made a synthesis by Ishikawa diagram. In it, into the structure "fishbone diagram“, new stimulating and interesting ideas for improving the quality of teaching were chosen. The result was an improvement. Requirements for the learning process in recent years has moved across Europe and the requirement is to emphasize the importance and principle of regulating and supervising without being limited knowledge of the basic functions of financial institutions. Such innovations can be achieved (as shown by the experience of the authors of the project Erasmus+) through project-based studies, processing inspection, review studies, detailed legislation analyzes, international cooperation of students and improving language skills. The university has been offering theoretically oriented courses (bachelor, master, doctoral and MBA) for many years, and their standards are improving with Erasmus+ results. At the same time, students can choose additional courses in lifelong learning which will further improve them for practical application in consulting business.

In Czech

Každý, kdo má o Erasmus + zájem, si může přečíst jeho zprávu. Zpráva popisuje roli každého zúčastněného subjektu při jeho přípravě a zabývá se procesem sběru a analýzy údajů pro různé základní studie. Celkově existuje shoda v tom, že současný program přinesl velmi pozitivní přínos jak účastníkům, tak zapojeným institucím, a tyto pozitivní aspekty byly přeneseny na společnost jako celek. Příspěvek se zabývá případovou studií výsledků získaných z programu Erasmus + a jejich využitím na katedře financí se soukromou českou univerzitou. Cílem textu je poskytnout informace o konkrétních příkladech, které ukazují, jak se stínování znalostí na zahraničních univerzitách používá k inovacím v univerzitním vzdělávání. Je to nutné, protože někteří učitelé a lektoři používají inovativní metody pečlivě a dávají přednost tradičním metodám výuky. Nestačí nám zavádět inovativní metody do škol a univerzit. Je důležitější porozumět jim a přizpůsobit je. V teoretické části autoři diskutují o vybraných základních metodických nástrojích pro zlepšení kvality procesů obecně, konkrétně o vzdělávání. Teorie se používá k analýze znalostí z několika aktivit, které jsou v rozporu s programem Erasmus + v zahraničí. Účastnili se jich jak učitelé, tak studenti. V praktické části autoři provedli syntézu podle Ishikawova diagramu. V ní byly do struktury „rybí kostní diagram“ vybrány nové stimulující a zajímavé nápady pro zlepšení kvality výuky, jejímž výsledkem bylo zlepšení. Požadavky na proces učení v posledních letech se rozšířily po celé Evropě a požadavkem je zdůraznit význam a zásadu regulace a dohledu, aniž by byly omezeny znalosti základních funkcí finančních institucí. Takové inovace lze dosáhnout (jak ukazují zkušenosti autorů projektu Erasmus +) prostřednictvím projektových studií, zpracování inspekcí, revizních studií, podrobných legislativních analýz, mezinárodní spolupráce studentů a zlepšování jazykových dovedností. Univerzita nabízí již řadu let teoreticky zaměřené kurzy (bakalářské, magisterské, doktorské a MBA) a jejich standardy se s výsledky Erasmus + zlepšují. Zároveň si studenti mohou vybrat další kurzy celoživotního učení, které je dále zdokonalí pro praktické použití v poradenském podnikání.
Displayed: 13/11/2024 08:01