Přehled o publikaci
2019
Analýza podmínek pohybu českých spotřebitelů mezi zdroji s legálně a nelegálně šířeným audiovizuálním obsahem
JANSOVÁ, Iveta, Jakub MACEK, Alena MACKOVÁ and Štěpán ŽÁDNÍKBasic information
Original name
Analýza podmínek pohybu českých spotřebitelů mezi zdroji s legálně a nelegálně šířeným audiovizuálním obsahem
Name (in English)
Analysis of the conditions of movement of Czech consumers between sources with legally and illegally distributed audiovisual content
Authors
JANSOVÁ, Iveta, Jakub MACEK, Alena MACKOVÁ and Štěpán ŽÁDNÍK
Edition
1. vyd. Brno, 18 pp. 2019
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Research report
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
is not subject to a state or trade secret
Organization
Fakulta sociálních studií – Repository – Repository
ISBN
978-80-210-9358-4
Keywords in English
media audiences; convergence; content downloading; online piracy; qualitative study
Links
MUNI/A/1204/2018, interní kód Repo. TL01000306, research and development project.
Changed: 10/3/2022 05:10, RNDr. Daniel Jakubík
V originále
Výzkumná zpráva shrnuje základní zjištění kvalitativního výzkumu českých konvergentních publik vedeného v letech 2018 a 2019, a to s důrazem na motivy, jež respondenty zahrnuté do výzkumného vzorku vedou k volbě mezi jednotlivými aktuálně dostupnými zdroji audiovizuálních obsahů. Výzkumné závěry, jež jsou v této zprávě stručně shrnuty, se přitom obracejí ke dvěma klíčovým otázkám: Za jakých podmínek a z jakých důvodů současní konzumenti televizních a filmových obsahů volí jako zdroje těchto obsahů zdroje neoficiální? A co je naopak vede k tomu, aby dali přednost zdrojům oficiálním?
In English
The research report summarizes the basic findings of qualitative research of Czech convergent audiences conducted in 2018 and 2019, with an emphasis on the motives that lead respondents included in the research sample to choose between individual currently available sources of audiovisual content. The research conclusions briefly summarized in this report address two key questions: Under what conditions and for what reasons do current consumers of television and film content choose unofficial sources as sources of such content? And what, on the other hand, leads them to prefer official sources?