V 2019

Analýza podmínek pohybu českých spotřebitelů mezi zdroji s legálně a nelegálně šířeným audiovizuálním obsahem

JANSOVÁ, Iveta, Jakub MACEK, Alena MACKOVÁ and Štěpán ŽÁDNÍK

Basic information

Original name

Analýza podmínek pohybu českých spotřebitelů mezi zdroji s legálně a nelegálně šířeným audiovizuálním obsahem

Name (in English)

Analysis of the conditions of movement of Czech consumers between sources with legally and illegally distributed audiovisual content

Authors

JANSOVÁ, Iveta, Jakub MACEK, Alena MACKOVÁ and Štěpán ŽÁDNÍK

Edition

1. vyd. Brno, 18 pp. 2019

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Research report

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

is not subject to a state or trade secret

Organization

Fakulta sociálních studií – Repository – Repository

ISBN

978-80-210-9358-4

Keywords in English

media audiences; convergence; content downloading; online piracy; qualitative study

Links

MUNI/A/1204/2018, interní kód Repo. TL01000306, research and development project.
Changed: 10/3/2022 05:10, RNDr. Daniel Jakubík

Abstract

V originále

Výzkumná zpráva shrnuje základní zjištění kvalitativního výzkumu českých konvergentních publik vedeného v letech 2018 a 2019, a to s důrazem na motivy, jež respondenty zahrnuté do výzkumného vzorku vedou k volbě mezi jednotlivými aktuálně dostupnými zdroji audiovizuálních obsahů. Výzkumné závěry, jež jsou v této zprávě stručně shrnuty, se přitom obracejí ke dvěma klíčovým otázkám: Za jakých podmínek a z jakých důvodů současní konzumenti televizních a filmových obsahů volí jako zdroje těchto obsahů zdroje neoficiální? A co je naopak vede k tomu, aby dali přednost zdrojům oficiálním?

In English

The research report summarizes the basic findings of qualitative research of Czech convergent audiences conducted in 2018 and 2019, with an emphasis on the motives that lead respondents included in the research sample to choose between individual currently available sources of audiovisual content. The research conclusions briefly summarized in this report address two key questions: Under what conditions and for what reasons do current consumers of television and film content choose unofficial sources as sources of such content? And what, on the other hand, leads them to prefer official sources?

Files attached