VYKOPAL, Jan, Valdemar ŠVÁBENSKÝ a Ee-Chien CHANG. Benefits and Pitfalls of Using Capture The Flag Games in University Courses. In Proceedings of the 51st ACM Technical Symposium on Computer Science Education (SIGCSE '20). New York, NY, USA: ACM. s. 752-758. ISBN 978-1-4503-6793-6. doi:10.1145/3328778.3366893. 2020.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Benefits and Pitfalls of Using Capture The Flag Games in University Courses
Autoři VYKOPAL, Jan (203 Česká republika, garant, domácí), Valdemar ŠVÁBENSKÝ (703 Slovensko, domácí) a Ee-Chien CHANG.
Vydání New York, NY, USA, Proceedings of the 51st ACM Technical Symposium on Computer Science Education (SIGCSE '20), od s. 752-758, 7 s. 2020.
Nakladatel ACM
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Stát vydavatele Spojené státy
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW URL URL
Kód RIV RIV/00216224:14610/20:00115112
Organizace Ústav výpočetní techniky – Masarykova univerzita – Repozitář
ISBN 978-1-4503-6793-6
Doi http://dx.doi.org/10.1145/3328778.3366893
UT WoS 000810169400124
Klíčová slova anglicky cybersecurity; capture the flag; summative assessment; homework assignment; plagiarism; learning analytics; educational data mining
Návaznosti EF16_019/0000822, projekt VaV. MUNI/A/1076/2019, interní kód Repo. MUNI/A/1411/2019, interní kód Repo.
Změnil Změnil: RNDr. Daniel Jakubík, učo 139797. Změněno: 31. 3. 2023 04:06.
Anotace
The concept of Capture the Flag (CTF) games for practicing cybersecurity skills is widespread in informal educational settings and leisure-time competitions. However, it is not much used in university courses. This paper summarizes our experience from using jeopardy CTF games as homework assignments in an introductory undergraduate course. Our analysis of data describing students' in-game actions and course performance revealed four aspects that should be addressed in the design of CTF tasks: scoring, scaffolding, plagiarism, and learning analytics capabilities of the used CTF platform. The paper addresses these aspects by sharing our recommendations. We believe that these recommendations are useful for cybersecurity instructors who consider using CTF games for assessment in university courses and developers of CTF game frameworks.
Typ Název Vložil/a Vloženo Práva
2020-SIGCSE-benefits-pitfalls-using-capture-the-flag-games-university-courses-paper.pdf   Verze souboru 15. 8. 2020

Vlastnosti

Název
2020-SIGCSE-benefits-pitfalls-using-capture-the-flag-games-university-courses-paper.pdf
Adresa v ISu
https://repozitar.cz/auth/repo/38853/872947/
Adresa ze světa
https://repozitar.cz/repo/38853/872947/
Adresa do Správce
https://repozitar.cz/auth/repo/38853/872947/?info
Ze světa do Správce
https://repozitar.cz/repo/38853/872947/?info
Vloženo
So 15. 8. 2020 06:39

Práva

Právo číst
  • kdokoliv v Internetu
Právo vkládat
 
Právo spravovat
  • osoba Mgr. Lucie Vařechová, uco 106253
  • osoba RNDr. Daniel Jakubík, uco 139797
  • osoba Mgr. Jolana Surýnková, uco 220973
Atributy
 
2020-SIGCSE-benefits-pitfalls-using-capture-the-flag-games-university-courses-presentation.pdf  15. 8. 2020

Vlastnosti

Název
2020-SIGCSE-benefits-pitfalls-using-capture-the-flag-games-university-courses-presentation.pdf
Adresa v ISu
https://repozitar.cz/auth/repo/38853/872948/
Adresa ze světa
https://repozitar.cz/repo/38853/872948/
Adresa do Správce
https://repozitar.cz/auth/repo/38853/872948/?info
Ze světa do Správce
https://repozitar.cz/repo/38853/872948/?info
Vloženo
So 15. 8. 2020 06:39

Práva

Právo číst
  • kdokoliv v Internetu
Právo vkládat
 
Právo spravovat
  • osoba Mgr. Lucie Vařechová, uco 106253
  • osoba RNDr. Daniel Jakubík, uco 139797
  • osoba Mgr. Jolana Surýnková, uco 220973
Atributy
 
Vytisknout
Přidat do schránky Zobrazeno: 29. 3. 2024 16:17