V originále
Tento článek analyzuje judikaturu Soudního dvora (SDEU) z poslední doby k provádění strategického posuzování vlivů na životní prostředí (SEA) se zaměřením na definici „koncepcí, které mohou mít významný dopad na životní prostředí“ ve smyslu směrnice SEA. Stručný komentář se týká posuzování dvou specifických plánů: regionálních nařízení o územním plánování týkajících se Evropské čtvrti v Bruselu (C-671/16) a belgického ministerského nařízení pro městské pozemkové úpravy (C-160/17), a dále judikatury SDEU, která vnitrostátním soudům umožňuje za určitých podmínek prozatím zachovat účinky opatření, která byla přijata v rozporu se směrnicí SEA. Dále se článek zabývá výkladem čl. 1 písm. 6 směrnice SEA a možností integrace procesu SEA tak, aby byl prováděn stejným orgánem, který posuzovanou koncepci vydává (C-474/10, C-379/15).
Anglicky
This article analyses recent case law of the Court of Justice (CJEU) on a strategic environmental assessment (SEA) procedure with a focus on the defi nition of ‘plans and which are likely to have signifi cant environmental eff ects within the meaning of the SEA Directive. A brief commentary is provided on cases concerning two specifi c plans: a regional town planning regulations relating to the European Quarter in Brussels (C-671/16) and a Belgian ministerial order for an urban land consolidation area (C-160/17), and also case law of the CJEU which allows national courts, under certain conditions, provisionally to maintain the eff ects of measures which were adopted in breach of the SEA Directive. Furthermore, interpretation of Art. 6 of the SEA Directive provided by the CJEU and advocate generals is analysed, with a particular interest in the requirement to designate, for consultation purposes, an authority likely to be concerned by the environmental eff ects of implementing plans and programmes (C-474/10, C-379/15).