D
		
		2011
			
	    
Od elitního k masovému vysokému školství – a co na to NERV?
	    HELÍSEK, Mojmír
	
	
	
	    
	
     
 
	
	Základní údaje
	
		Originální název
		Od elitního k masovému vysokému školství – a co na to NERV?
	 
	
		Název česky
		Od elitního k masovému vysokému školství – a co na to NERV?
	 
		
			Název anglicky
			From the Elite Towards the Mass Tertiary Education: What Does NERV Think about It?
		 
			
				Vydání
				 Praha, Vzdělanostní společnost (věda a vzdělání ve 21. století). Sborník z 3. mezinárodní vědecké konference. od s. 1-5, 5 s. 2011
			 
		
		
			Nakladatel
			Vysoká škola finanční a správní, o.p.s.
		 
Další údaje
		
	
		
			Typ výsledku
			Stať ve sborníku
		 
	
		
	
		
			Stát vydavatele
			Česká republika
		 
	
		
			Utajení
			není předmětem státního či obchodního tajemství
		 
	
			
		
			
				Organizace
				Vysoká škola finanční a správní, a.s. – Repozitář
			 
		
		
	
		
			Klíčová slova česky
			Boloňský proces, Education at a Glance, soukromé vysoké školy, školné.
		 
		
			Klíčová slova anglicky
			Bologna Process, Education at a Glance, private universities, tuition fees.
		 
			
			
				
					V originále
					Během 20 let došlo v ČR k přechodu od elitního k masovému a nakonec univerzálnímu vysokoškolskému studiu. Do rozporu se tak dostává kvantita s kvalitou vysokoškolského vzdělávání. Národní ekonomická rada vlády (NERV) i Dlouhodobý záměr rozvoje vysokého školství Ministerstva školství ČR chtějí kvantitativní nárůst počtu studentů zastavit. ČR by tím zůstala na polovině průměru vzdělanosti OECD. Ve kvantitativním nárůstu počtu studentů je proto nutno pokračovat. Přispěje to i ke všeobecné kultivovanosti mladé generace. Předpokladem tohoto nárůstu je zavedení školného na veřejných vysokých školách.
				 
				
					Anglicky
					The transformation from elite to mass and finally to the general university education in Czech Republic has been made over the past 20 years. The quantity and the quality of the university education get into the clash. The National Economic Council of the Government (NERV) and the Long-term development plan of Ministry of Education of the Czech Republic want to stop the quantitative increase of students. As a result, Czech Republic would be at a half of average of OECD scholarship. It is necessary to continue in quantitative increase of students. This will contribute to general politeness of young generation. The premise of this increase is the implementation of tuition fees at public universities.
				  
				Zobrazeno: 31. 10. 2025 13:54