D 2011

Od elitního k masovému vysokému školství – a co na to NERV?

HELÍSEK, Mojmír

Základní údaje

Originální název

Od elitního k masovému vysokému školství – a co na to NERV?

Název česky

Od elitního k masovému vysokému školství – a co na to NERV?

Název anglicky

From the Elite Towards the Mass Tertiary Education: What Does NERV Think about It?

Autoři

HELÍSEK, Mojmír

Vydání

Praha, Vzdělanostní společnost (věda a vzdělání ve 21. století). Sborník z 3. mezinárodní vědecké konference. od s. 1-5, 5 s. 2011

Nakladatel

Vysoká škola finanční a správní, o.p.s.

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

Ekonomie

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

URL

Organizace

Vysoká škola finanční a správní, a.s. – Repozitář

ISBN

978-80-7408-049-4

Klíčová slova česky

Boloňský proces, Education at a Glance, soukromé vysoké školy, školné.

Klíčová slova anglicky

Bologna Process, Education at a Glance, private universities, tuition fees.
Změněno: 13. 9. 2020 02:56, RNDr. Patrik Mottl, Ph.D.

Anotace

ORIG EN

V originále

Během 20 let došlo v ČR k přechodu od elitního k masovému a nakonec univerzálnímu vysokoškolskému studiu. Do rozporu se tak dostává kvantita s kvalitou vysokoškolského vzdělávání. Národní ekonomická rada vlády (NERV) i Dlouhodobý záměr rozvoje vysokého školství Ministerstva školství ČR chtějí kvantitativní nárůst počtu studentů zastavit. ČR by tím zůstala na polovině průměru vzdělanosti OECD. Ve kvantitativním nárůstu počtu studentů je proto nutno pokračovat. Přispěje to i ke všeobecné kultivovanosti mladé generace. Předpokladem tohoto nárůstu je zavedení školného na veřejných vysokých školách.

Anglicky

The transformation from elite to mass and finally to the general university education in Czech Republic has been made over the past 20 years. The quantity and the quality of the university education get into the clash. The National Economic Council of the Government (NERV) and the Long-term development plan of Ministry of Education of the Czech Republic want to stop the quantitative increase of students. As a result, Czech Republic would be at a half of average of OECD scholarship. It is necessary to continue in quantitative increase of students. This will contribute to general politeness of young generation. The premise of this increase is the implementation of tuition fees at public universities.
Zobrazeno: 20. 10. 2024 00:24