C 2019

Austrian School Identity and Unavoidable Trade-offs in its Long-term Progress

ŠÍMA, Josef

Základní údaje

Originální název

Austrian School Identity and Unavoidable Trade-offs in its Long-term Progress

Autoři

ŠÍMA, Josef (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Neuveden, Assessing Austrian Economics, od s. 61-68, 8 s. Advances in Austrian Economics, Vol. 24, 2019

Nakladatel

Emerald Publishing Limited

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50201 Economic Theory

Stát vydavatele

Spojené státy

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Odkazy

URL

Kód RIV

RIV/27590101:_____/19:00000069

Organizace

CEVRO Institut, z.ú. – Repozitář

ISBN

978-1-78973-936-7

DOI

http://dx.doi.org/10.1108/S1529-213420190000024006

Klíčová slova anglicky

Austrian School; Pure theory; Analytic narrative; Economic menthod; Applied research; Scientific progress
Změněno: 30. 4. 2020 10:54, Mgr. Ing. Pavol Minárik, Ph.D.

Anotace

V originále

The chapter argues that, for the long-term successful survival of the Austrian School as a distinct school of thought, the work on the theory must not be sacrificed in the name of short-term success in producing applied pieces of scholarship and of communicating with the mainstream. Advances in modern work in pure theory and methodology provide a necessary glue connecting individual pieces of applied research – and the debates about boundaries of the school contribute toward the reappraisal of Austrian School identity.
Zobrazeno: 20. 10. 2024 00:23