C
2019
Austrian School Identity and Unavoidable Trade-offs in its Long-term Progress
ŠÍMA, Josef
Základní údaje
Originální název
Austrian School Identity and Unavoidable Trade-offs in its Long-term Progress
Autoři
ŠÍMA, Josef (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Neuveden, Assessing Austrian Economics, od s. 61-68, 8 s. Advances in Austrian Economics, Vol. 24, 2019
Nakladatel
Emerald Publishing Limited
Další údaje
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50201 Economic Theory
Stát vydavatele
Spojené státy
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/27590101:_____/19:00000069
Organizace
CEVRO Institut, z.ú. – Repozitář
Klíčová slova anglicky
Austrian School; Pure theory; Analytic narrative; Economic menthod; Applied research; Scientific progress
V originále
The chapter argues that, for the long-term successful survival of the Austrian School as a distinct school of thought, the work on the theory must not be sacrificed in the name of short-term success in producing applied pieces of scholarship and of communicating with the mainstream. Advances in modern work in pure theory and methodology provide a necessary glue connecting individual pieces of applied research – and the debates about boundaries of the school contribute toward the reappraisal of Austrian School identity.
Zobrazeno: 20. 10. 2024 00:23