Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@book{38146, author = {Vítková, Marie}, address = {Opava}, edition = {1.}, keywords = {Somatopaedia, people with physical disabilities, children and pupils with severe and multiple disabilities, central and peripheral polio, cerebral palsy, deformation, malformation, amputation, epilepsy, education, diagnostics, intervention, therapy, work, CZ.02.2.69/0.0./0.0/16_015/0002400}, language = {cze}, location = {Opava}, isbn = {978-80-7510-340-6}, title = {Somatopedie: Distanční studijní text}, url = {https://www.slu.cz/fvp/cz/vcszpublikace}, year = {2019} }
TY - BOOK ID - 38146 AU - Vítková, Marie PY - 2019 TI - Somatopedie: Distanční studijní text CY - Opava SN - 9788075103406 KW - Somatopaedia, people with physical disabilities, children and pupils with severe and multiple disabilities, central and peripheral polio, cerebral palsy, deformation, malformation, amputation, epilepsy, education, diagnostics, intervention, therapy, work, CZ.02.2.69/0.0./0.0/16_015/0002400 UR - https://www.slu.cz/fvp/cz/vcszpublikace N2 - Ve studijní opoře Somatopedie je věnovaná pozornost pojetí oboru somatopedie a jeho vymezení, konkrétně se zřetelem na Mezinárodní klasifikaci funkčních schopností, disability a zdraví a s doplněním aktuálních zákonů: Antidiskriminační zákon se zřetelem na osoby se zdravotním postižením a na vývoj ve školství, školský zákon, zákon o sociálních službách a zákon o zaměstnanosti. Uvedeno je vymezení kategorie tělesného postižení a klasifikace pohybových vad, ke kterým patří obrny centrální a periferní s významným zastoupením mozkové obrny, včetně epilepsie, dále jsou stručně charakterizovány deformace, malformace a amputace. Samostatně jsou zpracovaná specifika v edukaci dětí a žáků s tělesným postižením, a to počínaje včasnou intervencí u dětí s vývojovými poruchami. Uvedeny jsou aspekty psychosociální a pedagogické podpory u žáků s epilepsií. Charakterizováno je vzdělávání dětí a žáků s tělesným postižením v mateřské, základní a střední škole, včetně možností jejich pracovního uplatnění, a to s uvedením řady konkrétních příkladů. Mozková obrna se často kombinuje s dalším postižením, zejména s mentálním postiženém a s epilepsií, s narušenou komunikační schopností a smyslovým postižením, takže se jedná okruh dětí a žáků s těžkým a souběžným postižením více vadami. Při edukaci dětí žáků zejména s mozkovou obrnou se využívají různé terapie, alternativní metody a intervence. Vysvětlen je model vnímání, představ a myšlení jako základ terapií, uveden je koncept bazální stimulace a příklad podpůrného programu pro žáky s těžkým postižením. Pozornost je rovněž věnovaná používání prostředků ucelené rehabilitace. ER -
VÍTKOVÁ, Marie. \textit{Somatopedie: Distanční studijní text}. 1. vyd. Opava, 2019, 221 s. ISBN~978-80-7510-340-6.
|