b
2019
Poradenství a intervence u dětí a žáků s poruchami chování: Distanční studijní text.
KALEJA, Martin
Základní údaje
Originální název
Poradenství a intervence u dětí a žáků s poruchami chování: Distanční studijní text.
Název česky
Poradenství a intervence u dětí a žáků s poruchami chování: Distanční studijní text.
Vydání
1. vyd. Opava, 138 s. 2019
Nakladatel
Fakulta veřejných politik v Opavě
Další údaje
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizace
Fakulta veřejných politik v Opavě – Slezská univerzita v Opavě – Repozitář
Klíčová slova česky
poradenství, školní poradenské pracoviště, školská poradenská zařízení, institucionální výchova, institucionální péče, ochranná výchova, ústavní výchova, rezidenční výchova, náhradní rodinná výchova socializace, rezort školství, rezort zdravotnictví, rezort práce a sociálních věcí vzdělání, diagnostika, prevence, intervence, reedukace, rehabilitace, kompenzace, kompetence, dovednost, znalost, chování, jednání, problémové chování, porucha chování, rizikové chování, dítě, žák, projevy, intervence, klasifikace, metodická doporučení, preventivní opatření, primární prevence, sekundární prevence, terciární prevence, preventivní výchovná péče, CZ.02.2.69/0.0./0.0/16_015/0002400
Klíčová slova anglicky
counseling, school counseling workplace, school counseling facilities, institutional education, institutional care, protective education, institutional education, residential education, substitute family education socialization, education department, health department, labor and social affairs education, diagnostics, prevention, intervention , reeducation, rehabilitation, compensation, competence, skills, knowledge, behavior, behavior, problematic behavior, behavioral disorder, risk behavior, child, pupil, manifestations, intervention, classification, methodical recommendations, preventive measures, primary prevention , secondary prevention, tertiary prevention, preventive breeding care, CZ.02.2.69/0.0./0.0/16_015/0002400
V originále
Distanční text svým obsahem tvoří rámec studijního předmětu zaměřeného na oblast edukace dětí a žáků ve školním vzdělávání, jenž se vyznačují jistými zvláštnostmi. Tyto zvláštnosti se projevují v rovině chování a jsou lidmi, pedagogickou veřejností vnímány a označovány jako jevy „zvláštní, vybočující, deviantní či patologické“. Jedná se jednak o projevy plynoucí z poruchy chování, o projevy vycházející z problémového chování a případně jevy mající vztah k různým formám rizikového chování. Součástí studijního textu jsou zadání, úkoly, doporučené postupy ke studiu a odkazy na další prameny pro řízené studium a samostudium v intencích stanoveného popisu příslušného studijního předmětu (sylabu).
Zobrazeno: 15. 6. 2025 19:02