b 2019

Sociologie dětství a dítěte: Distanční studijní text

KALEJA, Martin

Základní údaje

Originální název

Sociologie dětství a dítěte: Distanční studijní text

Název česky

Sociologie dětství a dítěte: Distanční studijní text

Název anglicky

Sociology of Child and Childhood

Autoři

KALEJA, Martin

Vydání

1. vyd. Opava, 142 s. 2019

Nakladatel

Fakulta veřejných politik v Opavě Slezské univerzity v Opavě

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Učebnice

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

URL

Organizace

Fakulta veřejných politik v Opavě – Slezská univerzita v Opavě – Repozitář

ISBN

978-80-7510-347-5

Klíčová slova česky

Dítě, dětství, rodina, rovinná výchova, socializace, výchova, vzdělávání, vývoj dítěte, škola, pedagog, kvalita života, učení, výchovně vzdělávací proces, rizika ve vývoji, faktory vývoje, chování, prostředí, sociální, společenský, kurikulum, systém, pedagogika rodiny, psychologie rodiny, sociologie rodiny, rodinná pedagogika, CZ.02.2.69/0.0./0.0/16_015/0002400

Klíčová slova anglicky

Child, childhood, family, plane education, socialization, upbringing, education, child development, school, educator, quality of life, learning, educational process, risks in development, development factors, behavior, environment, social social, curriculum, system, family pedagogy, family psychology, family sociology, family pedagogy, CZ.02.2.69/0.0./0.0/16_015/0002400
Změněno: 16. 9. 2020 09:18, Bc. Ivana Glabazňová

Anotace

V originále

Distanční studijní text pojednává o problematice dětství a dítěte z perspektivy mezioborové s dominantním pohledem sociologickým. Jeho obsah je tvořen elementárním teoretickým rámcem nosných pilířů sekundární socializace, která probíhá zejména v období školního věku. Jedná se konkrétně o tematizaci rodiny a rodinné výchovy, školní edukace, náhradní rodinné výchovy, rezidenční výchovy a otázky týkající se školy jako výchovně vzdělávací instituce, profese pedagogických pracovníků a vedení výuky zaměřené na individualizaci a diferenciaci relevantních aspektů a atributů procesů vzdělávání. Součástí studijního textu jsou zadání, úkoly, doporučené postupy ke studiu a odkazy na další prameny pro řízené studium a samostudium v intencích stanoveného popisu příslušného studijního předmětu (sylabu).
Zobrazeno: 20. 10. 2024 00:21