Detailed Information on Publication Record
2019
Sociologie dětství a dítěte: Distanční studijní text
KALEJA, MartinBasic information
Original name
Sociologie dětství a dítěte: Distanční studijní text
Name in Czech
Sociologie dětství a dítěte: Distanční studijní text
Name (in English)
Sociology of Child and Childhood
Authors
KALEJA, Martin
Edition
1. vyd. Opava, 142 pp. 2019
Publisher
Fakulta veřejných politik v Opavě Slezské univerzity v Opavě
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Učebnice
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
Organization
Fakulta veřejných politik v Opavě – Slezská univerzita v Opavě – Repository
ISBN
978-80-7510-347-5
Keywords (in Czech)
Dítě, dětství, rodina, rovinná výchova, socializace, výchova, vzdělávání, vývoj dítěte, škola, pedagog, kvalita života, učení, výchovně vzdělávací proces, rizika ve vývoji, faktory vývoje, chování, prostředí, sociální, společenský, kurikulum, systém, pedagogika rodiny, psychologie rodiny, sociologie rodiny, rodinná pedagogika, CZ.02.2.69/0.0./0.0/16_015/0002400
Keywords in English
Child, childhood, family, plane education, socialization, upbringing, education, child development, school, educator, quality of life, learning, educational process, risks in development, development factors, behavior, environment, social social, curriculum, system, family pedagogy, family psychology, family sociology, family pedagogy, CZ.02.2.69/0.0./0.0/16_015/0002400
Změněno: 16/9/2020 09:18, Bc. Ivana Glabazňová
Abstract
V originále
Distanční studijní text pojednává o problematice dětství a dítěte z perspektivy mezioborové s dominantním pohledem sociologickým. Jeho obsah je tvořen elementárním teoretickým rámcem nosných pilířů sekundární socializace, která probíhá zejména v období školního věku. Jedná se konkrétně o tematizaci rodiny a rodinné výchovy, školní edukace, náhradní rodinné výchovy, rezidenční výchovy a otázky týkající se školy jako výchovně vzdělávací instituce, profese pedagogických pracovníků a vedení výuky zaměřené na individualizaci a diferenciaci relevantních aspektů a atributů procesů vzdělávání. Součástí studijního textu jsou zadání, úkoly, doporučené postupy ke studiu a odkazy na další prameny pro řízené studium a samostudium v intencích stanoveného popisu příslušného studijního předmětu (sylabu).