C 2019

Rozvoj osobnosti a zvyšování výkonnosti v koučinku - metoda transpersonálního koučování.

BUBNÍKOVÁ, Hana

Basic information

Original name

Rozvoj osobnosti a zvyšování výkonnosti v koučinku - metoda transpersonálního koučování.

Name (in English)

Personality Development and Performance Improvement in Coaching - Transpersonal Coaching Method.

Authors

BUBNÍKOVÁ, Hana (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

Praha, Přínosy a možnosti využití učení prožitkem a výchovy v přírodě v aktuálním edukačním kontextu v historických souvislostech, p. 69-74, 6 pp. 2019

Publisher

Vysoká škola tělesné výchovy a sportu Palestra spol. s r.o.

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

References:

RIV identification code

RIV/46358978:_____/19:00000052

Organization

Univerzita Jana Amose Komenského Praha s.r.o. – Repository

ISBN

978-80-87723-47-0

Keywords in English

coaching;coach;GROW;goal in coaching;coaching principles;responsibility;self-conscious
Změněno: 20/4/2020 15:26, Ing. Kateřina Lendrová

Abstract

V originále

V příspěvku se zaměřujeme na rozvoji osobnosti a zvyšování výkonnosti sportovce pomocí koučinku s využitím transpersonálního koučování. V dané problematice jsme analyzovali, jak využít koučink pro sportovce, základní metody, principy koučování. Zaměřili jsme se i jaký vliv má koučink k výkonnsti sportovce, jak stanovit cíl co k nejlepšímu výkonu a jaké principy a parametry koučinku jsou nejúčinnější. V práci jsme se také soustředili na praktické příklady a tvorbu otázek, které jsou nejvhodnější k zlepšení výkonnosti. Popsali jsme základní principy a parametry koučinku ve sportu.

In English

In this text, we focus on developing personality and improving athletes performance through coaching using transpersonal coaching. In this issue, we analyzed how to use coaching for athletes, basic methods, coaching principles. We also focused on the impact of coaching on the athlete's performance, how to set the goal of best performance and what principles and parameters of coaching are most effective. We also focused on practical examples and the creation of questions that are best suited to improving performance. We have described basic principles and parameters of coaching in sport.