SHÁNILOVÁ, Ivana. Je andragogika opravdu věda? aneb Jak mohu přispět k ukotvení andragogiky? (The competences of teaching staff and their development in further educacion.). In Neprošlo jazykovou korekturou. Je andragogika opravdu věda? aneb Jak mohu přispět k ukotvení andragogiky? 1st ed. Praha: Erudio Patria, 2015, p. 131 - 136. ISBN 978-80-905240-5-7.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Je andragogika opravdu věda? aneb Jak mohu přispět k ukotvení andragogiky?
Name (in English) The competences of teaching staff and their development in further educacion.
Authors SHÁNILOVÁ, Ivana (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Praha, Je andragogika opravdu věda? aneb Jak mohu přispět k ukotvení andragogiky? p. 131 - 136, 6 pp. 2015.
Publisher Erudio Patria
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/46358978:_____/15:00000050
Organization Univerzita Jana Amose Komenského Praha s.r.o. – Repository
ISBN 978-80-905240-5-7
Keywords (in Czech) Další vzdělávání pedagogických pracovníků; podpora dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků; kompetence;
Keywords in English Further educacion of teachers; support of further educacion of teachers; competences;
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Ivana Shánilová, učo 2357. Changed: 20/4/2020 12:21.
Abstract
Další vzdělávání je důležitou součástí celoživotního učení člověka a má mnoho interpretací, které souvisejí se společenským uspořádáním, historickým vývojem, ale i typem organizace, ve které se další vzdělávání odehrává. V případě pedagogických pracovníků je kladen důraz především na osobnostní kompetence, které obsahují postoje a hodnotové orientace, psychickou a fyzickou zdatnost, dovednosti a sociální schopnosti.
Abstract (in English)
The continuing educacion is an important component of lifelong learning and is has many interpretations associated with the social arrangement, historical development, but also with the type of organization in which the training takes place. In the case of teaching staff, the focus is on personal competences, which include attitudes and value orientation, mental anf physical abilities, skills and social skills.
Print
Add to clipboard Displayed: 2/5/2024 06:26