GRECMANOVÁ, H, K BALÁTOVÁ, E URBANOVSKÁ, M KUBIATKO a V CABANOVÁ. Klima výuky přírodovědných předmětů: přehledová studie. ACTA HUMANICA. Žilina: Fakulta humanitných vied Žilinskej univerzity v Žiline, roč. 2019, č. 1, s. 10-21, 22 s. ISSN 1336-5126. 2019.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Klima výuky přírodovědných předmětů: přehledová studie.
Název česky Klima výuky přírodovědných předmětů: přehledová studie.
Název anglicky Climate of science subjects: an overview study
Autoři GRECMANOVÁ, H, K BALÁTOVÁ, E URBANOVSKÁ, M KUBIATKO a V CABANOVÁ.
Vydání ACTA HUMANICA, Žilina, Fakulta humanitných vied Žilinskej univerzity v Žiline, 2019, 1336-5126.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Slovensko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizace Fakulta veřejných politik v Opavě – Slezská univerzita v Opavě – Repozitář
Klíčová slova česky Klima výuky, přírodovědné předměty, výzkumy, teoretické studie
Klíčová slova anglicky the climate of teaching, science subjects, research study, theoretical study
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Eva Urbanovská, učo 2277. Změněno: 29. 1. 2020 23:26.
Anotace
Klima výuky přírodovědných předmětů má významný vliv na mnoho faktorů, zejména na zvyšování školní efektivity. Klima výuky ovlivňuje jak sociální chování žáků, tak i jejich motivaci k výkonu, průběh učení a učební výsledky. Prospívá nejen žákům, ale působí rovněž na psychické rozpoložení pedagogů a na jejich pracovní spokojenost. Ovlivňuje též motivaci pedagogů k práci, ochotu chápat a řešit problémy ve výuce. Cílem předkládané studie je vymezit teoretická východiska, týkající se klimatu výuky, a taktéž prezentovat základní zjištění výzkumných studií, které se zaobíraly klimatem výuky, jak ve všeobecné rovině, tak i v rámci u přírodovědných předmětů.
Anotace anglicky
The climate of science subjects teaching has got a significant influence on many factors, mainly on the improving school effectivity. It influences pupils´ social behavior, their motivation towards learning performance, learning process and learning outcomes. The climate of teaching is useful for pupils, but also for a mental state and work satisfaction of teachers. It influences teachers' work motivation and effort to solve work problems. The aim of the study is to determine a theoretical background of the climate of teaching and also present basic research outcomes which have been focused on the climate of teaching from the general viewpoint as well as from the viewpoint of teaching science subjects.
Vytisknout
Přidat do schránky Zobrazeno: 28. 3. 2024 18:18