D 2019

Komparace systémů dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků v zemích Evropské unie

CHOCHOLA, Jakub

Základní údaje

Originální název

Komparace systémů dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků v zemích Evropské unie

Název anglicky

Mutual comparison of systems of further education of teachers in countries of European union

Autoři

CHOCHOLA, Jakub (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Banská Bystrica, ANDRAGOGICKÉ ŠTÚDIE 2019, od s. 158-166, 9 s. 2019

Nakladatel

Belanium. Vydaľstvo Univerzity Mateja Bela v Banskej Bystrici, Pedagogická fakulta

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Slovensko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/46358978:_____/19:00000032

Organizace

Univerzita Jana Amose Komenského Praha s.r.o. – Repozitář

ISBN

978-80-557-1598-8

Klíčová slova anglicky

further education;comparison;worker in pedagogy;system

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 6. 4. 2020 14:45, Ing. Kateřina Lendrová

Anotace

ORIG EN

V originále

Příspěvek se zabývá komparací systémů dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků v České republice, Slovenské republice, Švédsku, Nizozemsku a Španělsku. Každá z těchto zemí má svůj specifický systém dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků, které se od sebe výrazně liší a každý z těchto systémů má také jiné silné stránky. Švédsko, Nizozemsko a Španělsko se vyznačují velmi kvalitním systémem dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků. Komparace těchto systémů tak bude mít přínos pro praxi a může obohatit stávající systém dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků o nové prvky.

Anglicky

This contribution deals with a comparison of systems of further education of teachers implemented in following countries of European Union: Czech Republic, Slovakia, Sweden, Netherlands and Spain. The systems are specific for each of these countries, with substantial differencies among them. Therefore, each of systems has been endowed with its specific strengths. High quality systems of further education of teachers have been implemented mainly in Sweden, in Netherlands and in Spain within long history of their development. Comparison of systems used in all five above mentioned countries should reveal potential for improvement of pedagocical practice and serve as a basis for mutual enrichment of currently performed systems of further education of teachers by new elements.
Zobrazeno: 4. 7. 2025 22:23