Přehled o publikaci
2019
Komparace systémů dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků v zemích Evropské unie
CHOCHOLA, JakubZákladní údaje
Originální název
Komparace systémů dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků v zemích Evropské unie
Název anglicky
Mutual comparison of systems of further education of teachers in countries of European union
Autoři
CHOCHOLA, Jakub (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Banská Bystrica, ANDRAGOGICKÉ ŠTÚDIE 2019, od s. 158-166, 9 s. 2019
Nakladatel
Belanium. Vydaľstvo Univerzity Mateja Bela v Banskej Bystrici, Pedagogická fakulta
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Slovensko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/46358978:_____/19:00000032
Organizace
Univerzita Jana Amose Komenského Praha s.r.o. – Repozitář
ISBN
978-80-557-1598-8
Klíčová slova anglicky
further education;comparison;worker in pedagogy;system
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 6. 4. 2020 14:45, Ing. Kateřina Lendrová
V originále
Příspěvek se zabývá komparací systémů dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků v České republice, Slovenské republice, Švédsku, Nizozemsku a Španělsku. Každá z těchto zemí má svůj specifický systém dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků, které se od sebe výrazně liší a každý z těchto systémů má také jiné silné stránky. Švédsko, Nizozemsko a Španělsko se vyznačují velmi kvalitním systémem dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků. Komparace těchto systémů tak bude mít přínos pro praxi a může obohatit stávající systém dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků o nové prvky.
Anglicky
This contribution deals with a comparison of systems of further education of teachers implemented in following countries of European Union: Czech Republic, Slovakia, Sweden, Netherlands and Spain. The systems are specific for each of these countries, with substantial differencies among them. Therefore, each of systems has been endowed with its specific strengths. High quality systems of further education of teachers have been implemented mainly in Sweden, in Netherlands and in Spain within long history of their development. Comparison of systems used in all five above mentioned countries should reveal potential for improvement of pedagocical practice and serve as a basis for mutual enrichment of currently performed systems of further education of teachers by new elements.