D 2019

Zákon O organisaci lidových kursů občanské výchovy a jeho andragogické implikace

BENEŠ, Milan

Basic information

Original name

Zákon O organisaci lidových kursů občanské výchovy a jeho andragogické implikace

Name in Czech

Zákon O organisaci lidových kursů občanské výchovy a jeho andragogické implikace

Name (in English)

Law on the organization of folk courses in citizenship education and its andragogical implications

Authors

BENEŠ, Milan (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Bratislava, Vzdelávanie dospelých v minulosti a dnes, p. 8-13, 6 pp. 2019

Publisher

Národné osvetové centrum, SR; AIVD ČR

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Proceedings paper

Field of Study

50300 5.3 Education

Confidentiality degree

is not subject to a state or trade secret

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/46358978:_____/19:00000031

Organization

Univerzita Jana Amose Komenského Praha s.r.o. – Repository

ISBN

978-80-7121-360-4

Keywords (in Czech)

Stát; vzdělávací politika; sociální hnutí; vzdělávání dospělých; lidová výchova; občanská výchova; státní a individuální pedagogika

Keywords in English

State; educational policy; social movement; adult education; folk education; civic education; state and individual pedagogy

Tags

Reviewed
Changed: 16/12/2019 12:41, Milan Beneš

Abstract

ORIG EN

V originále

Nově vzniklá Československá republika se potýkala s celou řadou problémů. Jednou z cest k jejich řešení měla být i občanská výchova dospělých. Ze strany státu byly stanoveny cíle, ukotvené v celé řadě legislativních dokumentů. Bylo vytvořeno určité organizační a materiální zázemí. Tento příspěvek se zaměří na to, zda stanoveným cílům odpovídaly i didaktické a metodické koncepce, umožňující jejich realizaci. S tím spojená otázka zní, nakolik potřebuje andragogická praxe andragogickou teorii.

In English

The newly established Czechoslovak Republic faced many problems. One way of solving these problems was to educate citizens in civics. The country’s objectives have been set, grounded in a number of legislative documents. An organizational and material basis has been created. This paper will focus on whether the set objectives corresponded to the pedagogical, didactic and methodological practice of that time, enabling their achievement. The associated question on: how much does andragogical practice also require andragogical theory.
Displayed: 10/5/2025 12:00