BENEŠ, Milan. Zákon O organisaci lidových kursů občanské výchovy a jeho andragogické implikace (Law on the organization of folk courses in citizenship education and its andragogical implications). In Fiala, Bohumír; Vasilová, Veronika. Vzdelávanie dospelých v minulosti a dnes. 1st ed. Bratislava: Národné osvetové centrum, SR; AIVD ČR, 2019, p. 8-13. ISBN 978-80-7121-360-4.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Zákon O organisaci lidových kursů občanské výchovy a jeho andragogické implikace
Name in Czech Zákon O organisaci lidových kursů občanské výchovy a jeho andragogické implikace
Name (in English) Law on the organization of folk courses in citizenship education and its andragogical implications
Authors BENEŠ, Milan (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Bratislava, Vzdelávanie dospelých v minulosti a dnes, p. 8-13, 6 pp. 2019.
Publisher Národné osvetové centrum, SR; AIVD ČR
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/46358978:_____/19:00000031
Organization Univerzita Jana Amose Komenského Praha s.r.o. – Repository
ISBN 978-80-7121-360-4
Keywords (in Czech) Stát; vzdělávací politika; sociální hnutí; vzdělávání dospělých; lidová výchova; občanská výchova; státní a individuální pedagogika
Keywords in English State; educational policy; social movement; adult education; folk education; civic education; state and individual pedagogy
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Milan Beneš, učo 1110. Changed: 16/12/2019 12:41.
Abstract
Nově vzniklá Československá republika se potýkala s celou řadou problémů. Jednou z cest k jejich řešení měla být i občanská výchova dospělých. Ze strany státu byly stanoveny cíle, ukotvené v celé řadě legislativních dokumentů. Bylo vytvořeno určité organizační a materiální zázemí. Tento příspěvek se zaměří na to, zda stanoveným cílům odpovídaly i didaktické a metodické koncepce, umožňující jejich realizaci. S tím spojená otázka zní, nakolik potřebuje andragogická praxe andragogickou teorii.
Abstract (in English)
The newly established Czechoslovak Republic faced many problems. One way of solving these problems was to educate citizens in civics. The country’s objectives have been set, grounded in a number of legislative documents. An organizational and material basis has been created. This paper will focus on whether the set objectives corresponded to the pedagogical, didactic and methodological practice of that time, enabling their achievement. The associated question on: how much does andragogical practice also require andragogical theory.
Print
Add to clipboard Displayed: 19/5/2024 01:08