Přehled o publikaci
2019
Zákon O organisaci lidových kursů občanské výchovy a jeho andragogické implikace
BENEŠ, MilanZákladní údaje
Originální název
Zákon O organisaci lidových kursů občanské výchovy a jeho andragogické implikace
Název česky
Zákon O organisaci lidových kursů občanské výchovy a jeho andragogické implikace
Název anglicky
Law on the organization of folk courses in citizenship education and its andragogical implications
Autoři
BENEŠ, Milan (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
1. vyd. Bratislava, Vzdelávanie dospelých v minulosti a dnes, od s. 8-13, 6 s. 2019
Nakladatel
Národné osvetové centrum, SR; AIVD ČR
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/46358978:_____/19:00000031
Organizace
Univerzita Jana Amose Komenského Praha s.r.o. – Repozitář
ISBN
978-80-7121-360-4
Klíčová slova česky
Stát; vzdělávací politika; sociální hnutí; vzdělávání dospělých; lidová výchova; občanská výchova; státní a individuální pedagogika
Klíčová slova anglicky
State; educational policy; social movement; adult education; folk education; civic education; state and individual pedagogy
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 16. 12. 2019 12:41, Milan Beneš
V originále
Nově vzniklá Československá republika se potýkala s celou řadou problémů. Jednou z cest k jejich řešení měla být i občanská výchova dospělých. Ze strany státu byly stanoveny cíle, ukotvené v celé řadě legislativních dokumentů. Bylo vytvořeno určité organizační a materiální zázemí. Tento příspěvek se zaměří na to, zda stanoveným cílům odpovídaly i didaktické a metodické koncepce, umožňující jejich realizaci. S tím spojená otázka zní, nakolik potřebuje andragogická praxe andragogickou teorii.
Anglicky
The newly established Czechoslovak Republic faced many problems. One way of solving these problems was to educate citizens in civics. The country’s objectives have been set, grounded in a number of legislative documents. An organizational and material basis has been created. This paper will focus on whether the set objectives corresponded to the pedagogical, didactic and methodological practice of that time, enabling their achievement. The associated question on: how much does andragogical practice also require andragogical theory.