Přehled o publikaci
2019
Zákon O organisaci lidových kursů občanské výchovy a jeho andragogické implikace
BENEŠ, MilanBasic information
Original name
Zákon O organisaci lidových kursů občanské výchovy a jeho andragogické implikace
Name in Czech
Zákon O organisaci lidových kursů občanské výchovy a jeho andragogické implikace
Name (in English)
Law on the organization of folk courses in citizenship education and its andragogical implications
Authors
BENEŠ, Milan (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. Bratislava, Vzdelávanie dospelých v minulosti a dnes, p. 8-13, 6 pp. 2019
Publisher
Národné osvetové centrum, SR; AIVD ČR
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Proceedings paper
Field of Study
50300 5.3 Education
Confidentiality degree
is not subject to a state or trade secret
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/46358978:_____/19:00000031
Organization
Univerzita Jana Amose Komenského Praha s.r.o. – Repository
ISBN
978-80-7121-360-4
Keywords (in Czech)
Stát; vzdělávací politika; sociální hnutí; vzdělávání dospělých; lidová výchova; občanská výchova; státní a individuální pedagogika
Keywords in English
State; educational policy; social movement; adult education; folk education; civic education; state and individual pedagogy
Tags
Reviewed
Changed: 16/12/2019 12:41, Milan Beneš
V originále
Nově vzniklá Československá republika se potýkala s celou řadou problémů. Jednou z cest k jejich řešení měla být i občanská výchova dospělých. Ze strany státu byly stanoveny cíle, ukotvené v celé řadě legislativních dokumentů. Bylo vytvořeno určité organizační a materiální zázemí. Tento příspěvek se zaměří na to, zda stanoveným cílům odpovídaly i didaktické a metodické koncepce, umožňující jejich realizaci. S tím spojená otázka zní, nakolik potřebuje andragogická praxe andragogickou teorii.
In English
The newly established Czechoslovak Republic faced many problems. One way of solving these problems was to educate citizens in civics. The country’s objectives have been set, grounded in a number of legislative documents. An organizational and material basis has been created. This paper will focus on whether the set objectives corresponded to the pedagogical, didactic and methodological practice of that time, enabling their achievement. The associated question on: how much does andragogical practice also require andragogical theory.