PRIHONSKÁ, Jana. Kombinatorické úlohy v učivu primární školy. Elementary Mathematics Education Journal. Univerzita Palackého v Olomouci: UJOP, 2019, VOL. 1, NO. 1, 2019, s. 99-115. ISSN 2694-8133.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Kombinatorické úlohy v učivu primární školy
Název česky Kombinatorické úlohy v učivu primární školy
Název anglicky Combinatorial Tasks in Primary School Curriculum
Autoři PRIHONSKÁ, Jana (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Elementary Mathematics Education Journal, Univerzita Palackého v Olomouci, UJOP, 2019, 2694-8133.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Organizace Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická – Technická univerzita v Liberci – Repozitář
Klíčová slova česky kombinatorická úloha; logické myšlení; kombinatorické principy; řešitelské strategie; aktivizující činnosti
Klíčová slova anglicky combinatorial problem; logical thinking; combinatorial principles; solving strategies; activating activities
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Jana Prihonská, učo 747. Změněno: 27. 2. 2020 10:02.
Anotace
Jedním z úkolů školské matematiky je rozvíjet u žáků kombinatorické a logické myšlení, kritické usuzování a srozumitelnou a věcnou argumentaci při řešení aplikačních matematických problémů. Učitel by měl dát žákovi dostatečný prostor a čas kvyřešení úlohy,vhodnými aktivizujícími činnostmi ho vést k pochopení základních kombinatorických pravidel a následně jejich využití kvyřešení kombinatorické úlohy. Příspěvek informuje o realizovaném výzkumu s cílem identifikovat řešitelské strategie žáků při řešení těchto úloh, zařazení kombinatorických úloh v učebnicích matematiky na prvním stupni a vytvoření aktivit pro rozvoj logicko-kombinačního myšlení žáků. Aktivity mohou být využity jako propedeutika pro pochopení základních kombinatorických pravidel a principů.
Anotace anglicky
One of the tasks of school mathematics is to develop pupils' combinatorial and logical thinking, critical reasoning and comprehensible and substantive argumentation in solving application mathematical problems. The teacher should give the pupil sufficient space and time to solve the problem,lead him/her to the basic activating activities to understand the basic combinatorial rules and then use them to solve the combinatorial task. The paper informs about realized research with the aim of identifying solving strategies of pupils in solving these problems,including combinatorial problems in mathematics textbooks at the first level and creation of activities for development of logical-combinational thinking of pupils. Activities can be used as propaedeutic to understand the basic combinatorial rules and principles.
Vytisknout
Přidat do schránky Zobrazeno: 26. 4. 2024 15:01