J 2019

Zkrácená škála kognitivního uzavření: struktura české verze u vzorku studentů učitelství a učitelů

VLČKOVÁ, Kateřina; Stanislav JEŽEK; Tomáš KOHOUTEK and Jan MAREŠ

Basic information

Original name

Zkrácená škála kognitivního uzavření: struktura české verze u vzorku studentů učitelství a učitelů

Name (in English)

Short Version of Need for Closure Scale: The Structure of the Czech Version on the Student Teachers’ and Teachers’ Sample

Authors

VLČKOVÁ, Kateřina (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution); Stanislav JEŽEK (203 Czech Republic, belonging to the institution); Tomáš KOHOUTEK (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Jan MAREŠ (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

ORBIS SCHOLAE, Praha, UK, 2019, 1802-4637

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Article in a journal

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

is not subject to a state or trade secret

References:

URL

RIV identification code

RIV/00216224:14410/19:00107603

Organization

Pedagogická fakulta – Repository – Repository

EID Scopus

2-s2.0-85080056568

Keywords (in Czech)

škála potřeby kognitivního uzavření; učitelé; studenti učitelství; druhý stupeň základního vzdělávání

Keywords in English

Need for Closure Scale; teachers; student teachers; lower secondary education

Links

GA16-02177S, research and development project.
Changed: 9/9/2020 03:29, RNDr. Daniel Jakubík

Abstract

ORIG EN

V originále

amp; Ježek, 2015) na vybraném (profesně specifickém) vzorku učitelů (N = 142) a studentů učitelství (N = 121). Výsledky učitelů a studentů učitelství se zásadně nelišily od výsledků nespecifické populace. Diskutujeme o možných využitích nástroje v pedagogickém výzkumu a jeho užitečnosti, jelikož, jak ukazují dosavadní výzkumy, škála koreluje nejen s přesvědčeními a postoji, ale i s chováním.

In English

amp; Ježek, 2015) on a professionally specific sample of teachers (N = 142) and student teachers (N = 121). The results do not substantially differ from the results of general population. We discuss the possible applications of NFCS-15-CZ in educational research and its usefulness (as the scale correlates with beliefs and attitudes as well as behaviour).
Displayed: 5/7/2025 10:49