J
2019
Zkrácená škála kognitivního uzavření: struktura české verze u vzorku studentů učitelství a učitelů
VLČKOVÁ, Kateřina; Stanislav JEŽEK; Tomáš KOHOUTEK and Jan MAREŠ
Basic information
Original name
Zkrácená škála kognitivního uzavření: struktura české verze u vzorku studentů učitelství a učitelů
Name (in English)
Short Version of Need for Closure Scale: The Structure of the Czech Version on the Student Teachers’ and Teachers’ Sample
Authors
VLČKOVÁ, Kateřina (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution); Stanislav JEŽEK (203 Czech Republic, belonging to the institution); Tomáš KOHOUTEK (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Jan MAREŠ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
ORBIS SCHOLAE, Praha, UK, 2019, 1802-4637
Other information
Type of outcome
Article in a journal
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
is not subject to a state or trade secret
RIV identification code
RIV/00216224:14410/19:00107603
Organization
Pedagogická fakulta – Repository – Repository
EID Scopus
2-s2.0-85080056568
Keywords (in Czech)
škála potřeby kognitivního uzavření; učitelé; studenti učitelství; druhý stupeň základního vzdělávání
Keywords in English
Need for Closure Scale; teachers; student teachers; lower secondary education
Links
GA16-02177S, research and development project.
V originále
amp; Ježek, 2015) na vybraném (profesně specifickém) vzorku učitelů (N = 142) a studentů učitelství (N = 121). Výsledky učitelů a studentů učitelství se zásadně nelišily od výsledků nespecifické populace. Diskutujeme o možných využitích nástroje v pedagogickém výzkumu a jeho užitečnosti, jelikož, jak ukazují dosavadní výzkumy, škála koreluje nejen s přesvědčeními a postoji, ale i s chováním.
In English
amp; Ježek, 2015) on a professionally specific sample of teachers (N = 142) and student teachers (N = 121). The results do not substantially differ from the results of general population. We discuss the possible applications of NFCS-15-CZ in educational research and its usefulness (as the scale correlates with beliefs and attitudes as well as behaviour).
Displayed: 5/7/2025 10:49