Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{35309, author = {Nyklová, Eva and Kaleja, Martin}, article_location = {Hradec Králové}, keywords = {Roma / socially excluded pupil, pedagogical approach, engagement}, language = {cze}, issn = {1805-062X}, journal = {GRANT journal}, title = {Od přístupů pedagogů k jejich angažovanosti v kontextu školní edukace romských žáků základních škol – vybrané teoretické a výzkumné problémy}, year = {2019} }
TY - JOUR ID - 35309 AU - Nyklová, Eva - Kaleja, Martin PY - 2019 TI - Od přístupů pedagogů k jejich angažovanosti v kontextu školní edukace romských žáků základních škol – vybrané teoretické a výzkumné problémy JF - GRANT journal PB - MAGNANIMITAS Assn. SN - 1805-062X KW - Roma / socially excluded pupil, pedagogical approach, engagement N2 - Vzdělávání romských a sociálně vyloučených romských žáků je v České republice dlouhodobě věnována pozornost všech aktérů podílejících se na přípravě a tvorbě strategických vzdělávacích dokumentů. Současný stav vzdělávacích výstupů dotčených žáků je navzdory očekávání plynoucích z deklarovaných cílů jen málo účinný. Úroveň školní úspěšnosti těchto žáků tak mnohdy závisí především na osobnosti pedagoga. Jeho výrazná role v kontextu vzdělávání žáků je opakovaně stvrzována výsledky pedagogických výzkumů realizovaných v této oblasti. Na to, jaké jsou rozdíly v pedagogy aplikovaných přístupech, se zaměřuje také náš výzkum. Teoretickou a empirickou analýzou přístupů pedagogů chceme sestavit holistický obraz reality popisující přístupy pedagogů k romským a exkludovaným žákům ve vzdělávání na základní škole. Hlavní důraz přitom klademe na pedagogickou angažovanost, kterou vnímáme jako velmi důležitou, smysluplnou a potřebnou. ER -
NYKLOVÁ, Eva a Martin KALEJA. Od přístupů pedagogů k jejich angažovanosti v kontextu školní edukace romských žáků základních škol – vybrané teoretické a výzkumné problémy. \textit{GRANT journal}. Hradec Králové: MAGNANIMITAS Assn., 2019. ISSN~1805-062X.
|