Přehled o publikaci
2019
Jak zvýšit u žáků zájem o technické a učební obory? – historická analogie
JANIŠ, KamilBasic information
Original name
Jak zvýšit u žáků zájem o technické a učební obory? – historická analogie
Name in Czech
Jak zvýšit u žáků zájem o technické a učební obory? – historická analogie
Name (in English)
How to increase pupils' interest about technical and apprenticeships? – historical analogy
Authors
JANIŠ, Kamil (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
Pedagogická orientace, Brno, Česká pedagogická společnost, 2019, 1211-4669
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Article in a journal
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
is not subject to a state or trade secret
References:
Organization
Fakulta veřejných politik v Opavě – Slezská univerzita v Opavě – Repository
Keywords (in Czech)
žák;učební obor; technický obor
Keywords in English
pupil;apprenticeship;technical field
Tags
Reviewed
Changed: 5/6/2019 19:29, Kamil Janiš
V originále
Příspěvek se zabývá aktuální problematikou technického a učebního školství. Zvýšením popularity těchto oborů a tím, jak přimět žáky základních škol více studovat předmětné školy. Veškeré informace jsou konfrontovány v historických souvislostech.
In English
The paper deals with current issues and technical education curriculum. By increasing the popularity of these disciplines and how to encourage elementary school pupils to study the schools in question. All information is confronted in a historical context.