J 2019

Jak zvýšit u žáků zájem o technické a učební obory? – historická analogie

JANIŠ, Kamil

Basic information

Original name

Jak zvýšit u žáků zájem o technické a učební obory? – historická analogie

Name in Czech

Jak zvýšit u žáků zájem o technické a učební obory? – historická analogie

Name (in English)

How to increase pupils' interest about technical and apprenticeships? – historical analogy

Authors

JANIŠ, Kamil (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

Pedagogická orientace, Brno, Česká pedagogická společnost, 2019, 1211-4669

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Article in a journal

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

is not subject to a state or trade secret

References:

Organization

Fakulta veřejných politik v Opavě – Slezská univerzita v Opavě – Repository

Keywords (in Czech)

žák;učební obor; technický obor

Keywords in English

pupil;apprenticeship;technical field

Tags

Reviewed
Changed: 5/6/2019 19:29, Kamil Janiš

Abstract

V originále

Příspěvek se zabývá aktuální problematikou technického a učebního školství. Zvýšením popularity těchto oborů a tím, jak přimět žáky základních škol více studovat předmětné školy. Veškeré informace jsou konfrontovány v historických souvislostech.

In English

The paper deals with current issues and technical education curriculum. By increasing the popularity of these disciplines and how to encourage elementary school pupils to study the schools in question. All information is confronted in a historical context.