C
2018
Andragogická etika z pohledu teorií profese a organizace
BENEŠ, Milan
Basic information
Original name
Andragogická etika z pohledu teorií profese a organizace
Name in Czech
Andragogická etika z pohledu teorií profese a organizace
Name (in English)
Ethics in andragogy from the perspective of the theory of professions and organisation
Authors
BENEŠ, Milan (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. Banská Bystrica, Andragogická etika v teórii a praxi vzdelávania dospelých, p. 59- 68, 10 pp. 2018
Other information
Type of outcome
Chapter(s) of a specialized book
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Slovakia
Confidentiality degree
is not subject to a state or trade secret
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/46358978:_____/18:00000028
Organization
Univerzita Jana Amose Komenského Praha s.r.o. – Repository
Keywords (in Czech)
Profesní etika; andragogická etika; etické kodexy; profesní etika a hodnoty organizace; heterogenita andragogických povolání; regulovaná povolání
Keywords in English
Professional ethics; ethics in andragogy; codes of ethics; corporate conduct and values; heterogeneity of professions in andragogy; regulated professions
V originále
Andragogická etika se v posledních letech stala frekventovaným tématem. Oproti diskuzi o profesní etice v regulovaných povoláních jako sociální práce nebo učitelství je v andragogice situace složitější. Předložený příspěvek využívá poznatky profesních teorií, sociologie, teorií organizace a dostupné empirické poznatky k etickým problémům v oblasti vzdělávání dospělých. Cílem je ukázat, že prosazení univerzální profesní etiky je v případu vzdělávání dospělých velmi nepravděpodobné.
In English
In recent years, ethics in andragogy has become a much frequented topic. Compared with the debates on professional ethics in regulated professions such as social work or teaching, the situation is more complex in andragogy. The present paper makes use of knowledge gained in the field of profession theories, sociology and theories of organisation, as well as available empirical findings relating to ethical problems in adult education. The aim is to show that in the case of adult education, any universal professional ethics are very unlikely to enforce.
Displayed: 10/5/2025 11:44