C 2018

Andragogická etika z pohledu teorií profese a organizace

BENEŠ, Milan

Základní údaje

Originální název

Andragogická etika z pohledu teorií profese a organizace

Název česky

Andragogická etika z pohledu teorií profese a organizace

Název anglicky

Ethics in andragogy from the perspective of the theory of professions and organisation

Autoři

BENEŠ, Milan (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vyd. Banská Bystrica, Andragogická etika v teórii a praxi vzdelávania dospelých, od s. 59- 68, 10 s. 2018

Nakladatel

Beliaum

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Slovensko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/46358978:_____/18:00000028

Organizace

Univerzita Jana Amose Komenského Praha s.r.o. – Repozitář

ISBN

978-80-557-1514-8

Klíčová slova česky

Profesní etika; andragogická etika; etické kodexy; profesní etika a hodnoty organizace; heterogenita andragogických povolání; regulovaná povolání

Klíčová slova anglicky

Professional ethics; ethics in andragogy; codes of ethics; corporate conduct and values; heterogeneity of professions in andragogy; regulated professions

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 19. 5. 2019 16:29, Milan Beneš

Anotace

ORIG EN

V originále

Andragogická etika se v posledních letech stala frekventovaným tématem. Oproti diskuzi o profesní etice v regulovaných povoláních jako sociální práce nebo učitelství je v andragogice situace složitější. Předložený příspěvek využívá poznatky profesních teorií, sociologie, teorií organizace a dostupné empirické poznatky k etickým problémům v oblasti vzdělávání dospělých. Cílem je ukázat, že prosazení univerzální profesní etiky je v případu vzdělávání dospělých velmi nepravděpodobné.

Anglicky

In recent years, ethics in andragogy has become a much frequented topic. Compared with the debates on professional ethics in regulated professions such as social work or teaching, the situation is more complex in andragogy. The present paper makes use of knowledge gained in the field of profession theories, sociology and theories of organisation, as well as available empirical findings relating to ethical problems in adult education. The aim is to show that in the case of adult education, any universal professional ethics are very unlikely to enforce.
Zobrazeno: 10. 5. 2025 15:04