Přehled o publikaci
2018
Andragogická etika z pohledu teorií profese a organizace
BENEŠ, MilanZákladní údaje
Originální název
Andragogická etika z pohledu teorií profese a organizace
Název česky
Andragogická etika z pohledu teorií profese a organizace
Název anglicky
Ethics in andragogy from the perspective of the theory of professions and organisation
Autoři
BENEŠ, Milan (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
1. vyd. Banská Bystrica, Andragogická etika v teórii a praxi vzdelávania dospelých, od s. 59- 68, 10 s. 2018
Nakladatel
Beliaum
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Slovensko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/46358978:_____/18:00000028
Organizace
Univerzita Jana Amose Komenského Praha s.r.o. – Repozitář
ISBN
978-80-557-1514-8
Klíčová slova česky
Profesní etika; andragogická etika; etické kodexy; profesní etika a hodnoty organizace; heterogenita andragogických povolání; regulovaná povolání
Klíčová slova anglicky
Professional ethics; ethics in andragogy; codes of ethics; corporate conduct and values; heterogeneity of professions in andragogy; regulated professions
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 19. 5. 2019 16:29, Milan Beneš
V originále
Andragogická etika se v posledních letech stala frekventovaným tématem. Oproti diskuzi o profesní etice v regulovaných povoláních jako sociální práce nebo učitelství je v andragogice situace složitější. Předložený příspěvek využívá poznatky profesních teorií, sociologie, teorií organizace a dostupné empirické poznatky k etickým problémům v oblasti vzdělávání dospělých. Cílem je ukázat, že prosazení univerzální profesní etiky je v případu vzdělávání dospělých velmi nepravděpodobné.
Anglicky
In recent years, ethics in andragogy has become a much frequented topic. Compared with the debates on professional ethics in regulated professions such as social work or teaching, the situation is more complex in andragogy. The present paper makes use of knowledge gained in the field of profession theories, sociology and theories of organisation, as well as available empirical findings relating to ethical problems in adult education. The aim is to show that in the case of adult education, any universal professional ethics are very unlikely to enforce.