D 2019

THE PRACTICAL EXPERIENCE WITH TEACHING SUPPORTED BY COMPUTERS AND COMMUNICATION TECHNOLOGIES

SCHLOSSBERGER, Otakar a Josef BUDÍK

Základní údaje

Originální název

THE PRACTICAL EXPERIENCE WITH TEACHING SUPPORTED BY COMPUTERS AND COMMUNICATION TECHNOLOGIES

Název česky

Praktická zkušenost s výukou podporovanou počítačem a komunikačními technologiemi

Autoři

SCHLOSSBERGER, Otakar a Josef BUDÍK

Vydání

Valencia, Spain, INTED 2019, od s. 1921-1926, 6 s. 2019

Nakladatel

IATED Academy

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Stát vydavatele

Španělsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)

Odkazy

URL

Organizace

Vysoká škola finanční a správní, a.s. – Repozitář

ISBN

978-84-09-08619-1

ISSN

DOI

http://dx.doi.org/10.21125/inted.2019

UT WoS

000536018102003

Klíčová slova česky

Pedaagogický výzkum, počítaač, technologie, učení, zkušenosti

Klíčová slova anglicky

Pedagogical research; computer; technology; learning; experiences
Změněno: 14. 4. 2021 01:47, RNDr. Patrik Mottl, Ph.D.

Anotace

ORIG CZ

V originále

The aim of the contribution is to present our experience gained in teaching organized in such a way that all processes connected with teaching were supported by computers and communication technologies. The authors characterize the results of their own pedagogical research, which was conducted with the idea of using a computer and available computer networks to get more active students, who will be involved in the teaching process. Moreover, they obtain immediate feedback about their knowledge and more information on the most recent development in their relevant field of interest. The starting point for our research was an analysis of previously published studies of other authors, who were focused in a very detailed way on the various parts of the educational process; for instance, their attention was centred on the preparation of teaching content. However, they do not address the activation of students in the course of the study. In contrast, the authors of the submitted contribution recommend that the whole process, i.e. from the preparation of training content to the final exam, is also about the promotion of active attitude of students who get the immediate feedback about the relevant topic and new knowledge. They were encouraged to actively participate in special student network and share their views in the form of "chats". The authors also used the computers for the final knowledge testing of their students. Research has shown that the students use their computers in their private activities primarily for social networking. And sharing information about finding, sorting, and presenting technical and economic information can help them in a number of cases. On the other side, the wider application of the research results is restricted because not everyone has laptop, there is not an obligation to attend lessons with computer, and the computer-equipped auditoriums are limited in number.

Česky

Cílem příspěvku je prezentovat naše zkušenosti získané při výuce organizované tak, že všechny procesy spojené s výukou byly podpořeny počítači a komunikačními technologiemi. Autoři charakterizují výsledky vlastního pedagogického výzkumu, který se uskutečnil s myšlenkou využití počítače a dostupných počítačových sítí pro získání aktivnějších studentů, kteří budou zapojeni do výuky. Kromě toho obdrží okamžitou zpětnou vazbu o svých znalostech a více informací o nejnovějším vývoji v příslušné oblasti zájmu. Výchozím bodem našeho výzkumu byla analýza dříve publikovaných studií jiných autorů, kteří se velmi podrobně zaměřili na různé části vzdělávacího procesu; Například jejich pozornost byla zaměřena na přípravu obsahu výuky. Nepokládají však aktivaci studentů v průběhu studia. Oproti tomu autoři předloženého příspěvku doporučují, aby celý proces, tj. Od přípravy výcvikového obsahu až po závěrečnou zkoušku, byl také o podpoře aktivního postoje studentů, kteří dostávají okamžitou zpětnou vazbu o relevantním tématu a nových poznatcích. Byly povzbuzovány k tomu, aby se aktivně zapojili do speciální sítě studentů a sdíleli své názory formou "chatů". Autoři také použili počítače pro závěrečné znalostní testování svých studentů. Výzkum ukázal, že studenti používají své počítače v soukromých činnostech především pro sociální sítě. A sdílení informací o hledání, třídění a prezentaci technických a ekonomických informací jim může pomoci v řadě případů. Na druhou stranu je širší aplikace výsledků výzkumu omezena, protože nikdo nemá laptop, není povinen navštěvovat hodiny s počítačem a počítačová auditoria jsou omezená.
Zobrazeno: 19. 10. 2024 23:58