Informační systém Repo
KALEJA, Martin. Metodologické pojednání o výzkumu studijní neúspěšnosti v terciárním vzdělávání. In Martin Kaleja. Multidimenzionální proporcionalita studijní neúspěšnosti a její vybrané kontexty v terciárním vzdělávání. Recenzovaný sborník příspěvů z mezinárodního konferenčního workshopu. první. Opava: Fakulta veřejných politik v Opavě, Slezská univerzita v Opavě. s. 25-35, 119 s. ISBN 978-80-7510-329-1. 2019.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Metodologické pojednání o výzkumu studijní neúspěšnosti v terciárním vzdělávání
Název česky Metodologické pojednání o výzkumu studijní neúspěšnosti v terciárním vzdělávání
Název anglicky Methodological Approaches In Research Of Study Failure In Higher Education
Autoři KALEJA, Martin (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání první. Opava, Multidimenzionální proporcionalita studijní neúspěšnosti a její vybrané kontexty v terciárním vzdělávání. Recenzovaný sborník příspěvů z mezinárodního konferenčního workshopu. od s. 25-35, 119 s. 2019.
Nakladatel Fakulta veřejných politik v Opavě, Slezská univerzita v Opavě
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
Organizace Fakulta veřejných politik v Opavě – Slezská univerzita v Opavě – Repozitář
ISBN 978-80-7510-329-1
Klíčová slova česky výzkumný projekt; studijní neúspěšnost; vysoká škola; vzdělávání; student
Klíčová slova anglicky research project; study failure; university;student
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Jana Tamfalová, učo 1140. Změněno: 13. 5. 2019 08:19.
Anotace
Příspěvek se zaměřuje na metodologické pozadí výzkumného problému týkajícího se studijní neúspěšnosti ve vysokoškolském vzdělávání. Svým obsahem pojednává o společenském vývoji v této oblasti. Naznačuje význam a vliv dosaženého vzdělání v životní trajektorii člověka. Autor textu objasňuje rámec interpretační výzkumné strategie, zmiňuje okolnosti, které v průběhu realizace výzkumu musí být uzpůsobeny, pozměněny a kriticky je uvádí do diskurzu sociální reality.
Anotace anglicky
The paper focuses on the methodological background of the some research questions about study failure in higher education. Its content deals with a specific development in this area. It discuss the meaning and influence of educational attainment in a human life trajectory. The author of the text clarifies the framework of the interpretative research strategy, and mentions the circumstances that must be adapted, optimalised and critically introduced into the social reality discourse during doing the research.
Zobrazeno: 28. 3. 2024 19:00